torsdag, mars 22, 2007

min nya arbetsplats + två ambassader





22 kommentarer:

petter sa...

"Notera hur fönstren tillsammans formar hålen i en filmremsa"
- Trond Lundemo

Plox sa...

Ser ut lite som ett fängelse. =P

TeachGirl sa...

Lite halvdeprimerande syn, faktiskt. Inte det snyggaste hus jag sett. Men det är ju snyggare invändigt.

Morgan sa...

För den som läst filmvetenskap i Stockholm är Trond Lundemo-citaten ofta lika minnesvärda som kursinnehållet.

Anonym sa...

men du går väl inte fel så att du hamnar på någon ambassad?
det skulle inte vara så valvalt idag om man tänker på sverige-cuba kontroversen!

Linda sa...

Oj, vad färglöst. Skulle vilja gå loss med några burkar färg...

Wigert sa...

Ser härligt sovjetiskt ut :)

Joel Josefsson sa...

Hör David Bowies soundtrack till Christiane F i mitt huvud när jag kollar på bilderna.

Anette sa...

Men Emma, du har ju missat kortsidan som håller ett vakande öga på militärerna på andra sidan stängslet!

mollbäret sa...

Snyggt!!

Emma sa...

Åh, men jag ÄLSKAR såna här hus! Filmhuset är SÅ mycket snyggare utanpå än inuti. :)

På Island fanns det galet många fulsnygga hus och miljöer:

http://shootmewhileimhappy.blogspot.com/2006/09/island-little-bit-further.html

http://shootmewhileimhappy.blogspot.com/2006/09/lite-fler-bilder-frn-island.html

uCj sa...

Tänkte säga precis vad plox redan hunnit säga, det serut som ett fängelse! Go figure :p Inte undra på att din största oro? är hur du ska dekorera.

Anonym sa...

så jävla snyggt. finns inga ord kvar. om det inte vore så att stilen är evigt aktuell borde den k-märkas.

Charlotte W sa...

Fina bilder som vanligt från Emma. :)

Emma sa...

Tack snälla!

Christer sa...

Filmhuset är jävligt snyggt, men den där "ambassaden", är inte det den fd tjeckiska som ligger på Floragatan som inhyser mediekommunikationsföretaget Kreab?

Emma sa...

Christer: Det har du nog alldeles rätt i. Trodde att det fortfarande var en ambassad. Snyggt är det hursomhelst! :)

Anders sa...

Gosh så fina bilder!
Mer sånt vill jag se... =)

Emma sa...

Åhå, tack, tack!

Kristofer sa...

Åh Trond! Jag tänker på honom varje gång jag ser Filmhuset.
Arkitekturen är både hemsk och fin på samma gång.

disa sa...

花鄉,愛情海,百威,為楓精典,比佛利,新阿里山,儷京,御花園,風華,溫莎堡,晴海冷泉,紐芬堡,歐悅,名湖水岸,歐悅,萬里仙境,北極星,皇居,禾楓.湯泉,香緹,湯野,水漾,金色河畔,戀愛,新阿里山,皇家花園,山櫻花,名家,風華,美麗殿,艾蔓,薇星,皇城,泰皇,風雅頌,欣歡,名爵,竹田驛站,薇星,風雅頌,愛摩兒,墾丁,雅柏,天母,威斯堡,嘉賓閣,伊都,衣蝶旅店,樹林月圓,萬里仙境,北極星,華都飯店,馥嘉商務,唐城,雙橡園,百老匯,紫園,夏卡爾,竹林雅緻,好來屋,馬德里,湖山度假,蔚藍海岸,約客頂級,儷灣,真善美,歐香,愛莉園,人客

Emma sa...

Huh?