måndag, november 13, 2006

videomarathonsvinnarna

Nu kan ni se både de nominerade och vinnarna från helgens avgjorda videomarathon. Angående SVTs kortfilmssatsning och Temalördagen tycker jag att det var ett riktigt bra initiativ - en public service-kanal borde verkligen vara en plattform för svensk kortfilm. Men var det inte lite märkligt att det inte stod i tablån vilka kortfilmer som visades? (Jag hittade ingen sådan uppställning i alla fall, rätta mig om jag har fel.) Ingen skulle väl komma på tanken att skriva i tablån att de kör långfilmer en helkväll, men inte nämna vilka?

--

Dagens sedda festivalfilm: Sherrybaby, som kvalar in för att stanna kvar på rekommendationslistan.

5 kommentarer:

Anton sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anton sa...

Jag tror att filmtipset hade en sån tablå. Märkligt att inte SVT har det...

Emma sa...

Jo, jag såg det - men som sagt, märkligt att inte svt hade det.

Anonym sa...

Filmtipsets gjordes dessutom i efterhand...

Anonym sa...

finns det ingen lista på de nominerade!!!!???