tisdag, november 14, 2006

fanmail

JISSES! Hallå, ni "filmkritiker"!! Det är dags att vakna, tror ni verkligen att ni påverkar folk?!! Är det vad ni tror? Vilken planet bor ni på??? Tror inte mina öron när du förnärmat beklagar dig över att du inte fått någon förhandsinbjudan till filmen (pressvisning). VEM TROR DU ATT DU ÄR? Gå och kamma dig, för min del är det ingen tvekan om att det är folket och INTE NI som bestämmer vilka filmer som är sevärda. Hur i hel-e har du fått för dig att ni filmkritiker har någon makt av något slag? Det är så infantilt korkat..... well, snart kommer du + andra allehanda "kritiker" av ngt slag ändå förlora jobben - tyckandet kommer nämligen (äntligen)alltmer från vanligt folk via nätet. Bloggar etc. They rule! Kom tillbaka till verkligheten ditt pucko och skaffa dig ett riktigt jobb! (Borat - I love.)
(Kommentar till ett inlägg där jag skrev: "Let's face it. Detta är 2006. Filmkritiker har noll och ingen makt när det kommer till hur många som går och ser en film som Borat." Inte den vassaste kniven i lådan kanske?)

8 kommentarer:

Hanna sa...

hihihi. "jag känner ngt, bäst att jag hugger åt alla håll och kanter"

Anonym sa...

Hehehe. Du har skrivit mailet själv för att bekräfta din syn! :p Jag vägrar låta er betydelse försvinna. Njet. Vägrar. Be han maila mig så kan jag försöka övertyga han :) Bara kniven är hyfsat vass så kan det vara värt. Eller kanske inte.

Emma: "smida lite ränker inför vår kommande världserövring (hemligt, hemligt)" Har Andrea sagt A får du säga B! Sen är jag besviken att du eller eff inte svarade på kommentaren varför Borat var smart. Måste vara för att ni helhjärtat höll med!

Anonym sa...

Jag har hört det några gånger nu och jag undrar: vad skulle det vara för fel på Borat egentligen? Begär alla att man ska gå och se Coppolas nya för att den kanske är bättre än hennes Lost In Translation som är världens sämsta film?

Anonym sa...

"It's clear that the Web is structurally congenial to the wisdom of crowds, says James Surowiecki, author of a book ("The Wisdom of Crowds," naturally) that argues that your average bunch of people can guess the weight of a cow or predict an Oscar winner better than an expert can. That's why some people believe that an army of bloggers can provide an alternative to even the smartest journalists, and that if millions of eyes monitor encyclopedia entries that anyone can write and rewrite (namely, the Wikipedia), the result will take on Britannica."

eff sa...

Fantastiskt roligt. Att få skäll som egentligen är medhåll.

Som kontrast (eller korollar om man så vill) till Surowiecki finns även:

"A group of monkeys hitting keys at random on typewriters for an infinite amount of time will almost surely type or create a particular chosen text, such as the complete works of William Shakespeare."

Anonym sa...

fantastiskt effektivt!

Hanna sa...

Inte för att det har med saken att göra men Lost in translation var väl ändå världens BÄSTA film, inte den sämsta.

Anonym sa...

Vänta lite nu.
Den här snubben är ju bara så galet pöbelpuckad.
Vaddå "tyckandet"?!
Det är ju för fan "tyckandet" utan substans som är Bloggarnas Paradis (Helvete) - till skillnad från en smart redigerad publicistisk utgåva.
Ivfsh så kommer intelligens alltid att sälja.
Jag säger som Gradvall: det är inte Ytligheten som är problemet, det är Grundheten.