torsdag, november 16, 2006

Idag börjar festivalen!

Av de filmer jag sett ser rekommendationerna ut så här:

Se: Shortbus, Zidane, Come early morning, Summer Palace, Half Nelson, Oskuld, Little Miss Sunshine, Electroma, Science of sleep, Princess, Paris Je T'aime, Sønner, Sherrybaby.

Helt okej: Them, Catch a fire, Uro och A guide to recognizing your saints.

Skippa med gott samvete: The Fountain, Wristcutters, Mixed Doubles.

--

Ikväll: moderera John Cameron Mitchell i en kort halvtimmes-Face2Face. Om du ska dit och är blyg, men gärna vill ställa en fråga - gör det här så tar jag med mig dem.

--

En av the downsides med att ha en blogg som heter shoot me while i'm happy: folk googlar sig hit via "shoot emma gray munthe".

12 kommentarer:

Anonym sa...

Kan du berätta lite mer om the Fountain, hade lite förhoppningar på Aronofsky tyvärr...

Emma sa...

Hmmmm, svårt att veta vad man ska säga om den faktiskt... Men jag såg den som en ganska ordinär historia om sorg inpackad i konstiga parallellhistorier och mycket glansigt papper mest för sakens skull. Men, du kanske tycker det är det bästa som gjorts på år och dar - så se den! :)

Anonym sa...

Det vore så fint om de googlade "happy emma gray munthe"

Emma sa...

Yay, nu kan de ju det!

Anonym sa...

Mah? Du gillade inte the Fountain? Jag vet inte om det var mitt undermedvetna Aronofski-älskande som tvingade mig att gilla filmen. Men, du tyckte den var ordinär? För mig var den någon helt eget och liknande ingenting jag tidigare sett (jag har väl helt enkelt sett för lite film?). Tycker den tog Aronofski till en ny nivå, han gjorde en mogen och seriös sci-fi (jag hatar sci-fi), vilket var kul att se. Lite som Kubrick med "2001".

Linda sa...

Ska bli fantastiskt roligt att få se Shortbus och träffa John Cameron Mitchell ikväll! Hoppas att din intervju med honom är intressant ;)

Emma sa...

Martin Steijer: allytså, jag tyckte att sorgberättelsen var ordninär - resten var överpaketerat och glossy utan att det för min del tillförde något.

Linda: Du, det hoppas jag också. :)

Ville Wonka sa...

Face2Face:t var askul. Du var grym, fru Gray Munthe. Höll hög standard med både din engelska och ditt lugn. Blev avis!

Zoe sa...

ikväll: spy bar

Anonym sa...

Hej Emma! Glömde bort att jag hadde köpt biljett till "Summer Palace" och missade förmiddagens föreställning igår och nu är övriga föreställningar slutsålda :( Men, sen kom jag på att jag alltid kan ersätta den med "Still Life", för att fylla min Asien-kvot :) Vad vet du om den senare filmen?

Förresten, hadde även höga förväntningar på "Wristcutters", var den verkligen dålig?

/Cornelia

motherfakka sa...

mäh..är det verkligen folk som googlar sånt hemskt?

Emma sa...

Ville Vonka: vad nällt sagt, tack så hemskt mycket!

Zoe: Hade du roligt?

Cornelia: Oj vad tråskigt att du missade Summer palace! Still LIfe vet jag tyvärr ingenting alls om...