fredag, november 03, 2006

TGF


Hört från sängen igår natt: Aaaaaaaahhhhhhhhhhh! M höll anklagande upp min nyinförskaffade Elektra Assassin. Jag trodde att han eventuellt kastat sig ner i sängen, ovetandes om att den låg där bland kuddarna, och kanske skadat sig på något vasst hörn. Men, nej. Vad har du gjort?! Har du vikt en sida? Geek. En hemskt söt sådan, but still.

--

Nu har Videomarathon börjat. Jag sitter i jurun. Tillsammans med bland andra Stig Björkman. Må bästa filmare vinna!

--

Förslag på filmer att se på Stockholms filmfestival, förutom dem jag nämnde förra veckan:

Zidane har jag skrivit om innan (samtidigt som jag postade teasern till Electroma som jag också vill se), Sherrybaby, Half Nelson, Science of sleep, Little Children, A guide to recognizing your saints, A Scanner darkly, Infödd Soldat, Last King of Scotland, Cashback, The Fountain, Candy, American Hardcore, Beyond beats and rhymes, Snapphanar, Paris Je T'aime (som jag blev euforisk av här), Wristcutters, Little Miss Sunshine, The Host, Princess, Sønner, Jindabyne, Wild tigers I have known, Them, Fuck, The pervert's guide to cinema... Vissa av dem har jag redan sett, vissa av dem ska jag försöka se. Sen planerar jag att oplanerat droppa in på något helt okänt. Orkar inte länka till alla filmerna, använd imdb.

--

Marcus Birro bloggar.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Vad blev temat för årets marathon?

Har några kompisar som är med där iår, ska bli kul att se vad som skapas, vem vet om det är ett tema som passar så kanske jag ställer upp för att hjälpa till.

/ skådis

superkryp sa...

Allvarligt, hade du vikt en sida?! :O

Emma sa...

Skådis: temat är TABU.

Superkryp: Yup. Ett JÄTTEstort vik över en hel sida. Muahahahaha.

Anna Nio sa...

Håhå, hoppas du lyckas se dina filmer of choice. Kanske man rent av hamnar bredvid dig i biomörkret ocskå då (ofrivilligt stlkandes). :D Tänkte även försöka gå på din happening på Lava, tyckte det lät enormt intressant. Lycka till med det. :)

Fredrik Adolvsson sa...

Jag kanske inte alltid har rent mjöl i påsen, min moral kan vackla, men jag skulle aldrig aldrig få för mig att vika en sida i ett serieablum. Eller en bok. Ursäkta mig, medans jag intar fosterställning i duschen och gråter ut en liten stund.

Sådär. Nu är jag okej igen :)

Har du börjat på Elektra Assassin ännu? Den må vara vacker och fantastisk, men knappast lättsmält. En av mina bästa vänner, en serienörd av lika stor rang som mig själv, hade stora problem med att ta sig igenom den när jag lånade ut mitt exemplar till honom. Så jag blir väldigt nyfiken på vad någon med lite mindre erfarenhet av seriemediet tycker.

Anonym sa...

hej emma
tack för litet länktips
allt gott till dig
mvh marcus birro

Anonym sa...

man viker inte i serietidningar. så eneklt är det. jag har sagt det förr. och jag säger det igen. evil woman!

Emma sa...

Anna Nio: Tack för lycka till! Säg hej om vi ses på festivalen.

Fredrik: Ahhh. Jag trodde att det var min serieovana som gjorde att Elektra Assassin var lite svårgenomtränglig, luddig och abstrakt. Men jag har inte kommit så långt än, återkommer när jag läst mer.

Marcus: Var så god, och allt gott till dig också.

Alx: Gör man visst.

Anonym sa...

Oj vad kul att du agerade på elektratipset från mej.
Känns lite härligt eftersom jag går stenhårt på dina tips! Payback liksom.

Emma sa...

olof: :)

Anonym sa...

Jag har inte sett A Scanner Darkly, men Philp K. Dicks roman som filmen bygger på är fantastisk. Hans böcker är ju generellt filmatiserade i en nästan löjligt hög utsträckning också.

//JJ