onsdag, november 01, 2006

steve-o är efterbliven

Såg precis Murderball. Jävligt bra film.

Barn ställer frågor till rullstolsbunden: How do you eat pizza with your elbows?

Steve-O tilltalar rullstolsbundna (i det helt rubbat usla, och pinsamma MTV-producerade extramaterialet där laget träffar Jackassgänget, blir packade, får brudar att hångla med varandra och visa brösten, gör rullstolstricks, elar varandra etc etc etzzzzzzzzz): You guys are like, just like us, or you know... och If you guys think your life changed when you got into wheelchairs, just wait til you get like famous, man.

4 kommentarer:

Anonym sa...

jackass 2 är årets film! och det vågar jag faktiskt säga innan jag sett Borat.

Emma sa...

Det kan mycket väl vara så att jag är den enda svenska filmjournalisten i min egen ålder och däromkring som inte ser fram mot Borat det minsta. Jackass 2 ligger inte heller så högt på förväntningslistan... Men hey, that's just me.

Urologen sa...

Steve-O är mer enerverande än hundra tusen kliande utslag i häcken. I själva verket är det nog just precis vad han är, ett enda stort jävla kliande utslag på helt fel ställe. Jag njöt som en babian när han, i det överusla tv-programmet Wild boys, blev nypt i baken av en cocoskrabba. Jag funderar faktiskt på att leta upp inslaget på youtube och lägga upp det på min blogg. På repeat.

Anonym sa...

När man ser många jänkares reflexer inför Borat på IMDB:s Borat-forum (99% har inte sett filmen) blir man inte direkt imponerad. De jublade när rullen kom i bråk med Kazakstans regering och bara verkade handla om bonnaktiga asiater, när det visar sig att den också konfronterar och crashar deras egna fördomar går de i försvarsställning och ropar "America rulez Yeah!" och fyller forumet med värsta sortens jingoism, ropar till andra "Are you a fucking French?" och hänvisar till att vi vann för bövelen båda världskrigen, passa er jävligt noga. Väx upp, vill man säga.