måndag, januari 07, 2008

utmaning utschmaning

Blev utmanad av Annika Marklund, min uppgift var att komma på en bra låt av ett band på Y. Säkert en enkel uppgift för de allra flesta, men jag får instant hjärnsläpp. Tur då att jag kunde sno idéer från Popmorsans låtval - som lyckligtvis inte var min favorit-Yazoo, det bästa de gjort är givetvis Don't go - och kommentarerna till det. Tadaa!: Yvonnes Modern love. Jag skickar vidare uppgiften att komma på en bra låt av ett band på V till alla som känner sig manade.

EDIT: Ahhhaahahaha! Jag kan tydligen inte alfabetet. Jag menar så klart ett band som börjar på Z. (Jag vet! Jag vet! Jag vet! Ohhh, jag måste få säga en: Lev nu med Zzaj.)

15 kommentarer:

Johan Ahlin sa...

What about Vapors och deras Turning Japenese. Zimmer och Gladiator är lite väl långsökt va?

Anonym sa...

På Y skulle mitt val nog har varit Yeah Yeah Yeahs med "No No No".

Anonym sa...

Destiny med Zero 7

eff sa...

X: Xiu Xiu - I Luv The Valley, OH!
Y: Yo La Tengo - I Feel Like Going Home
Z: ZZ Top - Sharp Dressed Man

Även om Yuksek gjort ett par riktigt svängiga låtar. Break Ya, till exempel. Bra om man är dansnödig.

Finns också ett spanskt twee-igt band som heter Zipper som är rätt kul i lagom dos. Men de har ju inget att sätta emot skäggkrafterna i ZZ Top förstås.

Johan Ahlin sa...

Ok, nu fattar tom jag, och drämmer i med ZZ Top's Legs. Egentligen vill jag skrika Zuco 103(Outro Lado) för det är så bra musik.

Anonym sa...

Zzaj, det var längesedan. Underbara Anna Nederdahl, va? Om jag inte minns fel.
Mitt val: Vilmer X "Om en hund mådde så här"

Anonym sa...

Ja visst. Det var ju Z.
Nåt flummigt med Zappa, kanske.
Givet.

Jonas sa...

Vad som helst med the Zombies. Till exempel "She's Not There", "The Way I Feel Inside" eller "Beechwood Park".

Anonym sa...

Pressure Point med The Zutons
http://www.youtube.com/watch?v=BmwG8WWmR8A

Emma sa...

Oh så många roliga musiktips att kolla upp!

Grovt Initiativ sa...

ha! du droppade precis samma två band jag skulle gjort. dock inte samma låtar, yazoos bästa är ju faktiskt just only you, eller möjligen nobody's diary. och yvonnes bästa är protect me. in my ears alltså.

men z alltså. det är svårt. det bästa jag kan komma på är honestly med zwan och den är ju bara bra för att ligga på en floppskiva.

Anonym sa...

jag kan inte släppa Y. jag måste nämna Y & T med "Black Tiger" & "I Believe in You" så att mitt tonårsjag inte blir trumpet. och min vuxna sida tänker på Pete Yorn med "For Nancy ('cause it already is)" och Yeah Yeah Yeahs med "Maps".

Kajanus sa...

Du får ju aldrig glömma Yello, Emma. Denna makalösa grupp :D

Martin Degrell sa...

Zero dB - Samba Do Umbigo

Johan Ahlin sa...

Östen Warnerbring och hans underbara "Sitter här på krogen", grymt skön!