torsdag, januari 03, 2008

Alien vs Predator 2

Ikväll ska jag betala för att gå och se smygpremiären på Alien vs Predator 2 på bio - för att öht kunna recensera den. Den pressvisas nämligen inte. Så utomordentligt fånigt.

Är det förresten någon som vet varför Shareeka Epps blivit bortklippt ur filmen? Hur mycket jag än googlar hittar jag inte någon vettig info.

UPPDATERING: Glömde att folk automatiskt utgår från att man är en gnällig jävel om man pysslar med "kritik". Så, ett förtydligande: Jag menar alltså inte att det är fånigt att jag ska betala för en film, det gör jag gladeligen och oftare än de allra flesta. Jag menar att det är fånigt att inte pressvisa filmen. Detta av två anledningar. 1) Filmbolaget utgår från att den skulle bli totalsågad, vilket jag inte är så säker på. 2) Filmbolaget tror att usla recensioner skulle kunna påverka antalet biobesökare åt något håll när det gäller en film som Alien vs Predator 2. De som vill se Alien vs Predator 2 går nog inte så mycket på recensioner och ser den oavsett och har nog inte räknat med några hyllningar ändå. Skulle jag tippa. Så varför inte pressvisa?

--

Dagens ordvits: M kallade mig Sötizen Kane i morse.

24 kommentarer:

Martin Degrell sa...

Underligt - den pressvisades faktiskt här, tidigare idag. Hoppade dock över.

Emma sa...

Mycket underligt! Varken jag eller de på Aftonbladet hade fått någon inbjudan...

My Adventures sa...

var inte helt overtygad om AVP2... kanske for att jag jobbat for killarna som directade den, och dom ar riktiga arslen, kanske for att den var lite 'all over the place'.. men jag gillade den inte. :(

superkryp sa...

Sötizen Kane! Ha ha ha. (Påminner om vad vi kallar våra katter. Nya namn varje dag...) :)

Anonym sa...

Nån komentar hacket mot AB:s mailservrar?

Anonym sa...

Så utomordentligt fånigt att du ens ojar dig över att betala för något du får nyttja före de flesta andra. Så funkar marknadsekonomi när den inte styrs av små ankdammar.

Det är dags att du börjar använda Piratebay och Karagarga lite mer, husneger.

Kristoffer Viita sa...

Jag skulle aldrig betala för Alien vs Predator ens om jag fick 140 000 för att recensera den. Men jag ska nog försöka lustsåga den gratis.

Emma sa...

Carina: Vad spännande, vad jobbade du då på?

Superkryp: Jag tror att jag var hemskt trött i morse, för jag tyckte att det var hemskt roligt. :)

Anonym 1: Nej. Det har kommenterats bra på många andra ställen och bloggar idag - jag kan inte påstå att jag har något att tillföra.

Anonym 2: Du menar alltså att marknadsekonomi fungerar på så sätt att man ska betala för det man arbetar med? Åhå. Och, vad är i det här fallet "ankdammen" menar du? Och, vaddå nyttja före de flesta andra? Den visades på flera biografer, på flera helt vanliga visningar idag.

Kristoffe: Jag tyckte att förra filmen fick oförtjänt dålig kritik, och såg fram emot den här filmen - särskilt eftersom Epps skulle vara med. Men, nu var hon ju inte det.

Anonym sa...

Gulligt smeknamn! Min flickvän brukar kalla mig Psycho eller Alien.....

superkryp sa...

Jag tyckte oxå att det var ett roligt smeknamn! :)

My Adventures sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Fred Anderson sa...

Första AvP var skön, bra popcorn-action och jag tror tvåan - trots frånvaro av coolt tempel - helt klart kan vara sevärd. Ska se den i morgon lördag och jag hoppas på BLOD!

My Adventures sa...

Jag jobbade for ett foretag som heter Hydraulx, har i Santa Monica, som ags och drivs ar broderna Strause.

Jobbade pa "Fantastic Four 2", "Shooter", "300" och "Invasion" for dom.

Anton sa...

Anledningen till utebliven pressvisning (eller då kanske utebliven inbjudan till aftonbladet) är kanske just för att presumtiva biobesökare inte bryr sig om recensioner, som sagt ;) Så varför pressvisa?

Anonym sa...

När smaskas din recension upp? :)
Jag har precis sett den och tyckte den var mycket bättre än första filmen (och en bra bit över mina förväntningar).

Emma sa...

Jag tyckte också att den här var bättre än den förra. Här är min recension:

http://www.aftonbladet.se/nojesliv/film/recensioner/article1571939.ab

Fred: Vad tyckte du?

Carina: Vad exakt är det du gör? Blir så nyfiken!

Anton: Men varför pressvisa allt annat än just den här filmen?

Fred Anderson sa...

Såg AvP2 igår, eftersom det av olika skäl inte hanns med i helgen. Jag gillade den, speciellt från och med det att monstrena kommit in i staden.

Ute i skogen och allt före staden kändes väldigt energilöst och lite tvekande. Sedan blev det i alla fall gott om våld, gore och explosioner. Jättesnygg kille också, vilket jag gärna påpekar när det är en sån form av film.

Men jag var inte riktigt på humör igår, dels på grund av en homofob skinhead som sänkte min dag genom att stoltsera en tröja där det stod fett "Böghatare" och efter AvP2's cynism så var jag tvungen att gå hem och kolla på The people that time forgot, fantastiskt och garanterat familjevänlig brittisk dinosaurie-äventyr från sjuttiotalet.

Och sedan få höra en massa sött i telefonen av pojkvännen. Så det muntrade upp.

Emma sa...

Fred: Hoppas du får en bättre dag idag! Och, jag blir hemskt nyfiken på The people that time forgot! (Annars kan jag rekommendera Zathura för dåliga dagar.)

Fred Anderson sa...

Tvåan, The Land That Time Forgot är nästan ännu bättre. Massor av sköna gummidinosurier och miniatyrer, men välskrivet på det där sättet som britter ibland kan vara mästare på.

Zathura...nja, så fort folk kommer upp i rymden så tappar jag intresset. Men tack för tipset ändå :)

Emma sa...

Tack för nytt tips! :)

My Adventures sa...

Jag jobbar med film effekter, visual effects. :) jobbar just nu pa den hya Hulk filmen, med Ed Norton, som kommer ut nasta sommar nan gang.

Emma sa...

Kul jobb! Jobbar du från Sverige, eller bor du i USA? Har du någon blogg? När jag klickar på ditt namn hamnar man ingenstans...

My Adventures sa...

Jag jobbar i USA, Santa Monica for tillfallet.. Har tyvarr ingen blogg, nojer mig for tillfallet med att folja med i andras bloggar. :) har lange tankt starta en, men det har inte blivit av annu.. (i am the master of procrastination.. )
Kikar in hos dig lite av och till, skit bra blog!

Emma sa...

Tack för komplimangen - och hojta om du skulle starta en egen blogg framöver! Skulle vara roligt med lite inblick!