torsdag, januari 24, 2008

Off för att intervjua Tim Burton inför en förhoppningsvis inte alltför packad premiärpublik. Jag har försökt se så got ut som möjligt. Inte så svårt när man har vissa grundförutsättningar. Som till exempel total avsaknad på pigment. Wish me luck!

UPPDATERING:

1. Tim Burton sa Great look. You could have been in the movie.
2. Det gick väl okej, I guess. Hade gissningsvis gått bättre om jag hade fått de utlovade 10 minuterna istället för 5 och inte i sista stund hade fått ett handskrivet litet manus att hålla mig till, med mina originalfrågor antingen helt borttagna eller omformulerade och en del nya formulär 1 A-frågor. Oh well.
3. Jag bevittnade ögonblicket då Ulf Malmros - som tydligen är ett fan - fick skaka Burtons tass och få hans autograf. Stort.
4. Vissa i kommentarfältet hävdar att jag ser ut som Marty Feldman på bilden. Jag skulle nog vilja hävda att det lutar mer åt den elaka gamla äppel-häxan i Snövit. Samma huva, samma kran.

21 kommentarer:

Anonym sa...

Du är galet vacker.

Anonym sa...

Ah läckert! Hälsa Tim och hoppas det går bra för dig.

eff sa...

Solbränna är å andra sidan sjukt överskattat.

Anonym sa...

But, but, but, från den där vinkeln ser du nästan ut att ha en huva på dig och ögonen blir extra stora, och... förlåt!

http://hugereviews.com/images/Movies/igor.jpg

:-)

Bäck sa...

Galet härlig bild!

Emma sa...

Anonym: Tack!

Daniel: HaHA! Jag tänkte nog mer att det var likt den elaka gamla häxan i Snövit.

Kolla själv: http://images.google.se/imgres?imgurl=http://www.animationartgallery.com/images/WDC/WDC1069.gif&imgrefurl=http://www.animationartgallery.com/adisneyartsnowwhitecels.html&h=108&w=108&sz=12&hl=sv&start=2&um=1&tbnid=WPhA1BiQPIQ9OM:&tbnh=85&tbnw=85&prev=/images%3Fq%3Dwicked%2Bwitch,%2Bsnow%2Bwhite%26svnum%3D10%26um%3D1%26hl%3Dsv%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:en-US:official%26sa%3DN

Eff: Hade varit trevligt om man fattat det back in the days när man gödslade trynet med brunpuder och solade solarium två gånger i veckan...

Bäck: Mer åt galen än härlig. :)

Fredriksson sa...

Vafalls är Tim burton i Sverige, hur fan har jag missat det? Han är bäst! Skulle ha åkt upp till stockholm om jag vetat det. Fin bild du hade på dig själv, blev lite kär, tror jag:)

Anonym sa...

Nope: Det är Marty.
Eller en ohelig allians. =)

Emma sa...

fredriksson: Som tröst kan du nog få läsa en hel del Burton-intervjuer i samband med släppet av filmen, han gör intervjuer med svensk media hela dagen idag tror jag.

lb: :)

Anonym sa...

Vafan är upp med dina ögonbryn? Fimpa balkan-looken och återgå till de på fotot till höger. För allas bästa.

Emma sa...

Balkanlooken kommer nog mer av kranen än ögonbrynen skulle jag tippa. No? Och förresten är det exakt samma ögonbryn som dem på bilden till höger, bara närmare kameran. Perspektiv du vet.

Anonym sa...

Ber om ursäkt för tidigare kommentar, har en dålig dag.
Men det är bara behåring och bara en åsikt för den delen, hur klumpigt den än formulerades. Inga fel på näsan, inte jämfört med min hur som haver. Trevlig Helg.

Anonym sa...

Nu när ämnet ditt utseende ändå är uppe borde man kanske passa på att skriva nå't fiffigt och charmigt om hur stilig du är. Fast om du hade haft finska tjejen på filmkrönikans hjärna hade ju din dödsheta look varit förgäves.
Jag tycker att du är underbar.

Emma sa...

Anonym 1: Tycker inte heller att det är något fel på min näsa, men den är onekligen lite Balkan. Hoppas din dag blir bättre!

Anonym 2: Tack, tack!
Men Andreas hjärna är inte så pjåkig den heller. :)

Anonym sa...

Om filmstjärnors/regissörers management till och med gallrar bland de frågor man "får" ställa til stjärnan så kunde de ju göra intervjuerna själva. Man klomer att tänka på scenen i Toby Youngs "Hopplös och hatad av alla" där han diskuterar vilka retuscher som borde göras på ett skådisfoto med stjärnans pressagent.

Anonym sa...

Madonna goes goth!

Anonym sa...

Får man säga att du är klart snyggare i verkligheten?

(Sexuella trakasserier FY.)

Kanalisera sa...

Här skriver du att du i egen hög person fått intervjua Tim Burton och bloggvärlden reagerar med att reflektera över din näsa. Håhå jaja. Jag var där, jag tycker att du var bra!

Emma sa...

Magnus: Ja, det kändes onekligen lite underligt...

Ogeretla: Haha!

Julia: Tack, tack! Kul att ses!

Kanalisera: Tack snälla!

Anonym sa...

Inte ful som en häxa iaf, mer modern gotisk häxa kanske? :) Synd att intervjun blev så kort.

Emma sa...

Neny: Modern gotisk häxa låter bra! Det kör vi på. :)