tisdag, januari 01, 2008

because I'm worth it

Nyårsfunderingar i stil med vad vill jag göra? hur vill jag vara? var vill jag bo? vad vill jag omge mig med för människor? vad är viktigt? vad vill jag jobba med? måste man ekorrhjulsjobba i resten av livet för att kunna ha råd att ha så roligt som möjligt och se och läsa och uppleva så mycket som möjligt och kan man i så fall på något sätt kombinera det med att faktiskt hinna njuta av hur bra man sett till att kunna ha det? hur löser man det? slutade med att jag tröstköpte

The L Word: The Complete Fourth Season
Guilty By Suspicion
Citizen Ruth
Long Good Friday / Mona Lisa
The Last Picture Show
The Apartment
The Last Tycoon
Kes
Five Easy Pieces

till galet låga priser på play och började planera små och stora reseäventyr att se fram emot 2008. Nu jävlar!

--

Jag som vanligtvis brukar ligga i fosterställning och oja mig och/eller ligga virad runt toaletten när jag är bakfull har mått som en prinsessa hela dagen trots att jag kom hem halv sju i morse. Matiné i form av Guldkompassen gjorde inte dagen sämre. Se! Ta med era barn, polare, polares barn, småkusiner, pojk- eller flickvänner. Modiga flickor och isbjörnar piggar upp nästan vem som helst!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ack, nyårsdagens kranka blekhet...ett bra val med Five Easy Pieces, Nicholson var ju faktiskt en väldigt stilig karl i sin ungdom...själv fick jag uppleva den plågande känslan av att kravla mig upp till datorn och skriva kandidatuppsatsen.
Men Gulkompassen, verkligen nåt att hänga i julgranen alltså?

Emma sa...

Jo, jag tyckte att den var det. Fantasifull & fin! Lycka till med kandidatuppsatsen, vad skriver du om?