torsdag, januari 17, 2008

en sedelärande historia om ett hallbord


Tror inte riktigt att jag skrivit av mig om Hallström-filmerna än. Det finns en scen i Jag är med barn där Magnus Härenstam är ute och går med sin fru och deras nyfödda barn. Plötsligt springer han över till andra sidan gatan, bara för att kolla in hur hans fru och lilla familj egentligen ser ut. Det är en väldigt fin scen. Det är ju så svårt att se på nära håll ibland.

Häromdagen stod jag och kollade ganska länge på mitt hallbord, som jag köpte på Myrorna när jag bodde i Malmö för tio år sen. Det står där, man lägger grejer på det, men jag hade glömt bort hur fint det är. Ibland när det behövs brukar jag gå över gatan och kolla in i vår lägenhet och tänka vad fint de har det de som bor därinne. Västerbron har lite samma effekt, särskilt när man promenerar över den när det är mörkt. Då ser man hur fint Stockholm är, om man skulle glömt.

--

Apropå ingenting: Häromnatten, efter att M ätit på BK, drömde han att de gjorde burgare på zombiekor. Det säger en hel del om standarden på burgarna de gör på BK vid Odenplan.

--

UPPDATERING: Alltså. Jag tror att jag är ruskigt trött. Jag skrattade onödigt mycket när M skrev Shit, snuten har hittat dig! på skype-chatten och länkade hit.

5 kommentarer:

henrikbackstrom sa...

Hej Emma ..
Jag skrev för ett tag sen via kommentarsfältet att jag höll på att snickra på en kortfilm. Resultatet blev inte som jag tänkt mig, men ändå .. min första kortfilm helt ensam som ung sjuttonåring.

Vad tycker du?
http://www.youtube.com/watch?v=ZDnJZDzhvMg

/ Henrik Bäckström.

superkryp sa...

BK är something else, även på Medis. På det lite dåliga sättet, alltså.

Utsikten från Västerbron, ja, en av sthlms vackraste utsikter. Sommar som vinter. Nu får jag oftast nöja mig med utsikten från Katarinavägen. Den e inte heller fy skam. :)

PS. Hälsa dexo att han har förstört min bloggrytm (om du ser/hör honom).

Emma sa...

Henrik: Svarade dig i kommentarsfältet i förra inlägget.

Superkryp: Jag har alltid hållit BK så högt, men nu har det sjangserat helt och hållet tycker jag. Urr.

Utsikten från Ersta sjukhus-vägen, vaddennuheter, är också hemskt trevlig!

Förstört din bloggrytm? Hur då?

superkryp sa...

Fjällgatan, ja! :)

Jag vet inte riktigt hur jag menar med bloggrytm, det är nog bara en känsla i magen... Hupp.

Tomas_Timelock sa...

Emma;
Flyllde på med lite mer förslag för drömfabriken i kommentatorsspåret till ditt inlägg om den nedanför.

/tomas