onsdag, december 09, 2009

30 kommentarer:

magnus (den riktiga) sa...

Gullig.

Emma sa...

Mycket gullig, och som en ren litten bonus är det inte en klöv.

Lars Johansson sa...

Vet man vad det blir för kön på bebisen? Spyr mamman fortfarande? Hoppas hon mår bättre och att det var bara i början hon spydde.

Emma sa...

Det vet man: en flicka. Vi hade inte tänkt ta reda på det, men plötsligt undrade vi varför i hela fridens namn vi inte skulle göra det och tog reda på det i alla fall.

Och mamman trodde att kusten var klar på spyfronten efter ett par dagar som gått bra till och med utan illamåendetabletter, men tji fick jag igår morse. Men tack för omtanken!

Danitra sa...

Grattis! Visst är det underbart att få veta att man inte lider av kraftig inbillningssjuka och att barnet är ett barn och inte 5. Och att det är ett friskt barn inte minst!

Självklart ska man ta reda på könet innan om man kan. Efter förlossningen är det ändå så mycket spännande man får veta så då kan man få en liten "present" innan.

Dessutom kan man drista sig till att döpa barnet som vi gjort, det är mycket trevligare att prata om "Esther" än "den".

Magnus Tannergren sa...

Sådana där bilder kan man titta på väldigt länge och förundras...

Emma sa...

Danitra: Tack, tack för grattis! Det känns onekligen som att en till liten etapp är avklarad och att man kan pusta ut ett tag. Ungen är fortfarande frisk, det kommer att gå bra...

Jag tror att ultraljudsdamen inte riktigt tyckte det var ok att fråga efter könet, men det kanske var som jag inbillade mig. Hon sa att vi öppnade julklapparna i förväg... Och namn har vi inte börjat tänka på än, det känns fortfarande så långt borta - och så känns det som att man vill se lite mer vad det är för en människa innan man kan hitta på ett namn. : )

mgns: Jo...

ingy sa...

Bigfoot! :)

Emma sa...

Haha, det skulle vara en himla liten variant då. : )

Gabh sa...

Kung fu kitten. :)

Elca sa...

Fin fot!

Emma sa...

Gabh: Haha!

Elca: Mmm. :)

Julia sa...

Jag säger nog bara Oj igen. Oj!

Emma sa...

Oj pretty much sums it up.

Anonym sa...

Tycker det ser ut som ett big foot-fotavtryck. :D

Emma sa...

Spooky.

Anonym sa...

Äh jag skojar bara. Trodde att man skulle få se prov på moderliga tugga fradga och slita folk i stycken-instinkter.

Emma sa...

Äsch. Om det bråkas på riktigt med Grodan kommer jag däremot att bli ett monster.

Dennis sa...

Hon sätter uppenbarligen upp foten för att inte bli filmad. Redan trött på paparazzi.

Emma sa...

Det var faktiskt lite så, ultraljudstanten hade ett himla sjå att mäta ben och få profilbilder. Hon vred bort huvudet hela tiden. :)

Anders sa...

Det var längesedan jag var här, jag hade ingen aning om att du var (är) gravid. Stort grattis!

Anders sa...

Förresten... Jag som tekniknörd hade nog velat göra ett riktigt 4D ultraljud. Väldigt coolt, och tycks inte vara så farligt dyrt heller.

http://tittutultraljud.se/

Emma sa...

Tack för grattis! Jag tycker det ser lite läskigt ut med 4D... Ser det inte lite, jag vet inte, dött och otäckt ut?

Anders sa...

Vitsen med 4D istället för "bara" 3D är ju att det rör på sig, så det skulle innebära att du har en liten minizombie i magen. Sådan information tycker i alla fall jag är ytterst relevant att få reda på i god tid så ni kan planera era inköp ordentligt. Och du borde kanske äta hjärntabletter till den lilla.

Det kanske bara är jag som är osunt intresserad av medicinsk teknik.

Emma sa...

Sant. Om det var en minizombie som låg där inne skulle man ju helt klart vilja veta det...

Johan Ahlin sa...

Sån bedårande liten fot, ser ut som en vinkning med stortån! Och helt off topic; Var hittar man en bra "görafilmkurs" för en 10-årig dotter som mest av allt önskar sig en egen videokamera i julklapp? Jag har letat nätledes och gått bet?

Emma sa...

Haha, det har du ju rätt i nu när du säger det - det hade jag inte sett innan. :)

Hmmm, görafilmkurs... Har du kollat in på dvoted.net - en sida för unga filmare från hela Norden? Där kan man läsa sig till ett och annat praktiskt när det kommer till att göra film film, kanske har de info om kurser där också.

På Kulturhuset i Stockholm brukar de ibland ha kurser för filmande kids tror jag.

På Filmcentrum i Gamla Stan hålls det också kurser av olika slag, kolla in dem på http://sthlm.filmcentrum.se/. Man kan tydligen också önska sig kurser - så om din dotter har fler filmande kompisar kanske det kan vara något?

Lycka till!

Anders sa...

Johan: Det kanske inte är aktuellt riktigt än, men MakingOf.com, Natalie Portmans hemsida om filmskapande, kanske kan vara intressant för henne så småningom?

Emma sa...

Anders: Vilken bra sida, den kände jag inte till sedan tidigare. Tack för tipset!

Johan Ahlin sa...

Tackar.