måndag, januari 12, 2009

Slumdog millionaire

Inte kattens pyjamas precis.

10 kommentarer:

Gabh sa...

Men är det en bra sak? :D

Conan sa...

Inte biets knän heller?

Anonym sa...

Precis som jag var på väg att döma ut frågesportsfilmer som ostiga...

Emma sa...

Gabh: Kattens pyjamas är en bra grej, men Slumdog Millionaire är verkligen ingen bra grej.

Conan: Nix. Såg du också School of Rock igår? :)

Jag dömer ut i alla fall just den här som extremostig.

Unknown sa...

Tills jag äntligen fått se den och skaffa en egen uppfattning så litar jag definitivt på ditt omdöme. Tycker upplägget för hela rullen känns krystat, men det hypas ju om vartannat så jag vet snart inte vad jag ska tro. Nu är det ju t.o.m. massivt Oscars-snack i görningarna efter GG-galan.

Emma sa...

Krystad var precis vad den var. Jag kan inte FATTA att den vunnit så mycket priser.

emma sa...

vet inte, tyckte den var mer än okej! fast kan möjligtvis bero på andelen subjektivt attraktiva element i filmen såsom indien, dev patel, tragisk barndom med mera. antal priser är dock fortfarande förvånansvärt. ögonblicket då barnet dränkt i bajs håller upp sin autograf är fastklistrat i hjärnbalken hur som.

Emma sa...

En sak var väldigt bra: musiken!

Anonym sa...

Slumdog Milionaire är skitbra! Och det är absolut ingen "frågesportsfilm".

Emma sa...

På a svarar jag nej, inte det minsta, och på b svarar jag jo, lite.