fredag, januari 30, 2009

Revolutionary road

... fick min första Aftonbladet-femma.

16 kommentarer:

Anonym sa...

Visst VAR den grym??! Klump i halsen.

TeachMom sa...

Jag såg det. Efter alla bra recensioner är jag riktigt sugen på att se den.

Anonym sa...

Det är den verkligen värd! Jag gav den tummen upp och det är ju nästan 5.

http://film.nu/filmrecensioner/revolutionary-road/

Unknown sa...

Reklamtunga Aftonbladet gav den stackars macen med ett par år på nacken att få hjärtstillestånd. Men jo, jättebra. Michael Shannons biroll och Leos ansikte under Den Sista Måltiden kommer hemsöka mig mest.

Sandra sa...

Härligt! Och grattis till första femman! Måste se! Själv fick jag femma i geografi när jag gick i åttan! Då var jag också glad! ;)

Emma sa...

Och för er som gillade Michael Shannon: ni MÅSTE se William Friedkins "Bug"!

Anonym sa...

Är klart imponerad av R Road. Bra rollprestationer (speciellt K Winslet och nämnde M Shannon), skarp dialog & estetiskt tilltalande; kläderna! Har dock inte läst någon R Yates bok ännu - vilken bok tycker du är bäst att börja med ?

Anonym sa...

"Deflation efterlyses!
Den ofokuserade ”Revolutionary road” med Leonardo DiCaprio och Kate Winslet får inte bara fyror utan faktiskt även femmor, vilket är väldigt mycket för en b-version av tv-serien ”Mad men”."

Kul replik från din AB-kollega Virtanen.
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/kronikorer/fredrikvirtanen/article4307569.ab#abArticleComments

Emma sa...

Fredrik W: Jag tycker hemskt mycket om ALLA hans böcker som jag hittills läst. Men ja, Young hearts crying, Easter parade och Disturbing the peace tycker jag mest om - de är nog en bra början.

Jakopp: Haha, tack för tipset, hade missat den. Ja, jag brukar också tycka att folk strösslar/är skitsnåla med sina betyg. Just femma kan jag inte ens minnas när jag gav något sist. För det MÅSTE ju ha hänt sedan V for Vendetta?! Är osäker.

rolfner sa...

Oj då. Här tyckte vi olika... Jag ger filmen en tvåa - på sin höjd. Jag kände mig uttråkad, allt var förutsägbart och - rätt trist. Enligt min mening.

http://www.rolfner.se/inlagg.htm

Så kan det vara.

Emma sa...

Hmm. Såg att du tyckte att förra årets absolut bästa film, Margot at the wedding, var "meningslös". Pfft. Vi tycker nog inte så lika du och jag. :)

rolfner sa...

Ha-ha! Nä, det verkar inte så... men har du sett Doubt då? DEN var - enligt min ödmjuka mening - riktigt bra!

Emma sa...

Har inte hunnit se den än, men vill absolut göra det!

rolfner sa...

Det är lite kul att skriva här för jag vet ju att du ser en himla massa film. Såg Changeling idag. Mm... Tanken är att jag ska ha sett alla oscarskandidater till galan. Ser fram mot att läsa vad du tycker sen - om --- alla!

Emma sa...

Vad tyckte du om Changeling då? Jag tyckte den var... sådär. Det grämer mig lite att jag inte sett Milk eller The Reader än, men det ska kunna åtgärdas innan galan förhoppningsvis.

Anonym sa...

Du är bäst Emma! Revolutionary Road kan vara min absoluta favoritfilm, som du sa ''helt perfekt'' indeeed boo!