onsdag, december 17, 2008

You think?

Läser i följesedeln till anti-pms-naturläkemedlet Femicur att man ska avbryta behandlingen om symptom som ofrivilliga rörelser, förvirringstillstånd eller hallucinationer skulle uppstå.

(Hursomhelst, någon som provat?)

11 kommentarer:

tobias sa...

Avbryta??! Lät som det är dags att öka om det där inträffar. Party on.

Yngvelli sa...

Låter som ett ganska nice rus. Kanske ska ta och snorta litye anti-pms medel i helgen.

Emma sa...

Jag tänker lite så här: julhelgen kanske inte är den bästa helgen att testa något som eventuellt ger en hallisar, ofrivilliga rörelser och/eller förvirringstillstånd.

Elin sa...

ofrivilliga rörelser låter jättespännande. men förvirringstillstånd låter lite som att behandla PMS-symtomen med något som ger samma symtom. jag har tänkt pröva naturläkemedel, men jag vet inte. finns det inte...skonsammare?

Two spoons, please sa...

Well I never! Och här har jag under alla dessa år levt i vanföreställningen att Jim Carrey är en man!

Emma sa...

Elin: Jag provade Femal Balans ett tag och det hjälpte nog en del, i alla fall i början tror jag. Men jag vet att hemskt många tycker att det är toppen - så prova! Jättenattljusolja har funkat för min mamma vet jag, själv har jag aldrig provat.

Two spoons: Tihi.

Tomas_Timelock sa...

Om man hamnar i ett förvirrinstillstånd fyllt med hallucinationer, är man då verkligen fortfarande kapabel att fatta sådana beslut - som att te avbryta behandlingen? Eller ens förmå att se sambandet mellan symptomen och behandlingen?

catherine sa...

Ofrivilliga rörelser!? Det låter verkligen spännande..

Emma sa...

Tomas: Eller hur?!

Catherine: Munkpeppar verkar vara farliga grejer. Eller bra skit, beroende på vilken approach man har till "ofrivilliga rörelser".

isabelle sa...

låter som en såndär parodisk "Företaget ansvarar inte för eventuella hudirritationer och dödsfall som kan uppkomma"- varningstext de alltid har i USA.

Emma sa...

Jo... men det stod inte ens bland möjliga biverkningar, utan nästan först på pappret. Man blir ju lite småskeptisk minst sagt.