söndag, december 07, 2008

nattmusik

7 kommentarer:

Obfleur sa...

Såg My best friend's girl igår och skrattade gott ett gäng gånger :)

Kul att du ska hänga på P3 imorgon. Ska bli skoj att lyssna.

Emma sa...

Kul att du gillade den! Ang i morgon: Vi får väl se hur radiopladdrandet går den här gången, brukar vara lite hur som helst det där...

Anonym sa...

himla himla fin! mukava!

Emma sa...

Åhå, så har man lärt sig ett finskt ord idag då: mukava = mysig.

Och, visst ÄR den fin?

Anonym sa...

Det är inte många som vet att Peter Wahlbeck sjunger i The Moody Blues.

Anonym sa...

Var en av eleverna på filmvetenskapen idag när du var där och pratade om filmjournalistik som yrke. Var dock bara tvungen att säga att du har bra musiksmak!

Emma sa...

Anders A: Tihi.

Anonym: Klart jag har! :) Och, hur skötte jag mig? Kände mig lite ostrukturerad och vi pratade lite luddigt kanske kring ämnet och inte så konkret. Jag kom på massor av saker jag hade velat säga när jag var på väg hem. Som:

1) om ni hamnar i en situation där ni kans söka praktik, eller när ni börjar söka era första jobb, satsa på lokalkanaler eller lokalblaskor. De har så lite pengar att man direkt kastas in i att göra saker i skarpt läge. Otroligt nyttigt och lärorikt. Visst, hamnar man på SVT eller liknande och är bra kanske man får fler och fler uppgifter och får in en fot, men ja, de stora ställena har ju ofta fullt med anställda.

2) om jag skulle vidareutbilda mig på något sätt nu skulle jag läsa pedagogik och försöka ta mig in i skolor som filmpedagog. Föreläser ibland ute i skolor och för lärare om sexualitet och känsroller på film - och det känns både viktigt och är hemskt kul!

3) Ett nyböjarmisstag man gärna gör när man ska recensera är att man tror att kritik betyder att man ska vara så kritisk som möjligt - och att det är så kul så kul att såga. Man märker efter ett tag att det är så väldigt mycket svårare att hylla...

Typ så. Och, lycka till! Hoppas du kommer till Drömfabriken i april!