måndag, december 29, 2008

fick en ny leksak i julklapp





9 kommentarer:

Anonym sa...

ingen snö hos er heller, what's wrong with mother Svea?

har en undring till en kompetent filmvetare, jag letar efter en gammal film som handlade om en gruvarbetande(tror jag),häst som hette Flash borde va från sent åttital var bara ett par år gammal när jag såg den. sen har jag en till fråga om det finnsnån bra bok om manus å sånt, typ hur man skriver ett osv. tänkte ha bli mer kreativ som nyårslöfte:)
ha ett gott nytt år

Anonym sa...

Först blev jag litet sexuellt upphetsad när jag såg den översta bilden. Vid närmare betraktning såg jag att det inte var en Lomo Kompakt Automat som Emma höll i handen och då försvann också upphetsningen helt och hållet.

Emma sa...

Kimpen: En "a movie about a horse named Flash"-googling ger detta vid handen:

http://www.imdb.com/title/tt0136199/

men den gjordes 97. Annars finns det ju många filmatiseringar av Black beauty/Svarte Hingsten och han fick om jag inte missminner mig slita i en gruva i åtminstone någon av filmerna:

http://www.imdb.com/find?s=tt&q=Black+beauty&x=0&y=0

När det gäller filmmanus är det Robert McKee som anses vara Gurun: http://www.mckeestory.com/

lycka till med kreativiteten 2009!

Lars: En Lumix är inte heller så pjåkig. Lovar!

osk. sa...

Fin Magritte-bild!

Emma sa...

Tackar!

superkryp sa...

Fina bilder. Vad heter modellen?

Emma sa...

Det är en Panasonic Lumix DMC-LX3. Lite för avancerad kanske för någon som inte kan nånting om kameror - men man kan ju alltid passa på att lära sig lite mer samtidigt som man har den inställd på auto...

Fundera grönt sa...

Grattis till julklappen! Fina bilder!

Emma sa...

Tack x 2!