fredag, december 19, 2008

E! Entertainment

När jag tog med min kompis E på en pressvisning av en Harry Potter-film sa hon alldeles för högt Iiihhh! Akta dig Harry, bakom dig!. När vi gick och såg Försoning på bio grät hon redan under Alvedon-reklamen (den med hundarna i regnet). Igår sa hon av någon outgrundlig anledning Nej, nu slår han ihjäl henne! mitt i en ursnäll, romantisk scen i Notebook. Det kan vara det roligaste jag hört i år. Det var omöjligt att titta vidare utan att få mentala bilder av hur Ryan Gosling under den romantiska båtturen plötsligt klappar till Rachel McAdams i huvudet med en åra.

17 kommentarer:

Anonym sa...

ojojoj. Tack för igår.
Roligt att man kan glädja någon med sina intensiva känslor som ligger alldeles för mycket utanpå kroppen.
Jag borde nog byta yrke. Till något där känslostormar står högt i kurs.

/ E.

Emma sa...

Haha, vi är nog lika gråtiga båda två - och äsch, känslostormar står (nästan) alltid högt i kurs! Men "Nej, nu slår han ihjäl henne" är en blivande skrattklassiker känner jag.

Och, tack själv för igår!

Unknown sa...

HAHAHA! E låter som en sån där (film-)kompis alla borde ha för ett roligare liv. Nu kommer även jag gå med båttursbilderna i huvudet hela kvällen.

Anonym sa...

Hahaha, trodde hon att Ryan Gosling var Montgomery Clift, eller?

rolfner sa...

OFF TOPIC: Emma! Ska du inte berätta om träffen för och med manusförfattare snart? Jag är jättenyfiken!

Anonym sa...

hur Ryan Gosling under den romantiska båtturen plötsligt klappar till Rachel McAdams i huvudet med en åra.

Det gjorde han när jag såg den. Ryan Gosling ville inte göra om sitt misstag när ni såg filmen.

Anonym sa...

Vilket vackert ansikte jag har, tycker nog många. Och vad bra jag skriver. Tryckfelsnisse slog till och länken till min hemsida blev istället Emmas hemsida ovan.

Anonym sa...

Vilken fantastisk filmupplevare. Står E för Emotionell? Hon borde få spontandubba nästa tecknade Disneyfilm. Samtliga roller.

mvh Malte Lindeman.

Emma sa...

Magnus: Jag har fortfarande båttursbilderna i huvudet.

Julia: Vänta... nu står det helt still - vilken film syftar du på?

Rolfner: Hmm, lite svårt kanske att sammanfatta så där, ganska många olika aspekter som betades av - men det blev oväntat myckt diskussioner i alongen, vilket var kul! Och, intressant förstås.

Malte: Tihi. Både jag och E är nog mer emotionella än medelmänniskan. :)

kazarnowicz sa...

hahaha! jag har en sån kompis jag med. loves her!

jag skrattade just högt för mig själv på starbucks. tur att man kan vara jävligt konstig utan att folk bryr sig här i san fran (:

Emma sa...

Se där, då har man spritt glädjen ända till San Fran. Bara en sån sak! Svårt avundsjuk på din San Fran-vistelse btw!

Anonym sa...

A place in the sun!

Emma sa...

Det är ju givetvis SKANDAL, men jag har inte sett den... Ska åtgärdas!

Anonym sa...

NÄMÄN HÄRRÄGUUUU!

Elizabeth Taylor är skitsnygg.

Emma sa...

Then again, det är hon ju nästan alltid.

R Meyers obildade avkomma sa...

Apropå "A place in the sun"

1. Den finns på Cdon för bara 29 kr. Jag köpte den förra veckan och ska försöka se den i helgen.

2. Det är en av titlarna (Red River är också med)som Joe Strummer räknar upp i Montgomery Cliftlåten "The Right Profile".

Emma sa...

Oj! 29 spänn?! Tusen tack för tipset!