torsdag, oktober 02, 2008

jag - ett nöt


Vad var mest irriterande med min recension av Step Brothers i Hype?
Att jag av oklar anledning nästan genomgående kallade den Step Brother, utan s på slutet.
Hur jag sa Ferrell. (Reportrarna sa hans namn på ett annat sätt än jag, och jag utgår kallt från att det var jag som har fel.)
En kombo av ovanstående.
  
Free polls from Pollhost.com


UPPDATERING: Nu har jag vågat kolla på hela recensionen, och det var ju inte så farligt som jag först inbillade mig att det var. Jag säger "Step Brother" någon gång, vilket ju är genomkorkat så klart, men sen ordnade jag till mig. En fråga kvarstår dock: Skulle vänner av ordning kunna bringa klarhet i hur man faktiskt säger "Ferrell"? Ferrel eller Fer-relle?

14 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tyckte det var gött att du stod på dig och uttalade Ferrell på ett annat sätt. Jag tänkte faktiskt att det var du som hade rätt :)

Blev glatt överraskad över att du dök upp på TV:n igen, det var längesen sist -- i alla fall för min del.

Anonym sa...

Tror att få personer tänker på det du gör. Du är skit bra. På riktigt.

Johan Ahlin sa...

Jodå, man saknar filmkr. som den såg ut när Emma var med, speciellt dubbelrecensionerna med han ''Chewbacca''.

Dan (gearhead) sa...

Tyckte det var bra jag....keep it up! :)

Emma sa...

Vad snälla ni är, tack, tack! I går var jag tvungen att springa iväg från vardagsrummet och lägga huvudet under en kudde i panik. Nu vågade jag titta på recensionen - och det var ju inte alls så farligt som det kändes. Skönt att ha det ur systemet. :)

Andreas sa...

Håller med ovanstående: Bra recension. Kul att se insatt filmjournalistik på TV igen.

Men kan det verkligen vara så att du inte gillar Anchorman? Det måste jag väl ha missuppfattat? Blev helt yr i huvudet där i TV-soffan då jag misstänkte ett avfärdande av en film som nästan är lika skratt-tät som The Big Lebowski...

Johan Ahlin sa...

Kolla Lettermans presentation 1.02 in i klippet, han uttalar typ Färräll.
http://www.youtube.com/watch?v=A7pBEZ9a5gA

Emma sa...

Andreas: Nja, jag var verkligen inte så förtjust i Anchorman när jag såg den - men det börjar kanske bli dags att se om den. Men, lika skrattät som Lebowski misstänker jag att den fortfarande inte är.

Johan: Tack! Då var det jag som hade fel, som jag trodde. Oh well.

Gabh sa...

Inte ans hörde att du tappade en s. Och nu vet jag att det är precis sorts film som jag hatar, utan behöva av att slösa bort två timmar och 60-95 spänn, så från min synpunkt recession var utmärkt!

Emma sa...

Vad bra, skönt att höra! :)

Anonym sa...

Emma, jag blev glatt överraskad av att se dg på tv igen! Du är ännu bättre nu! Och ännu mer överraskad av din brist på självförtroende i detta! Kom igen! Du är bra!
kram från malin

Emma sa...

Haha, tack snälla för peptalk! Självförtroendet är kanske lite väl avhängigt allmän dagsform ibland, men det handlar inte om någon djupare självförtroendekris. Bara lite ovant att se sig själv i rutan igen. :)

Anonym sa...

Tyckte det var hur bra som helst jag med. Hype verkar vara ett bra program i övrigt, ska definitivt följas slaviskt... =)

Emma sa...

Vad trevligt. :)