torsdag, oktober 16, 2008

förmiddagens sittdanssession

7 kommentarer:

Andreas sa...

Ofattbart hur farlig, provocerande och punk han kändes då, mot hur patetiskt och effektsökande det känns när han gör exakt samma pryl idag...

Kan det vara att han är i ens föräldrars ålder och beter sig som en full granne på en kräftskiva?

Emma sa...

Hmmm. Nu var det ju ett tag sen jag såg honom, men jag kan inte minnas någon känsla av att det kändes patetiskt eller effektsökande.

Andreas sa...

Jag antar i så fall att du inte var på Roskildefestivalen 2004, på Stooges återföreningsturné. Som stolt innehavare av mannens samtliga vinylskivor i krispigt nyskick var jag tvungen att avlägsna mig efter just denna låt, då gubbstrutten kröp omkring på alla fyra och skällde som en hund!

Föga "farligt", kände jag och gick därifrån med röda kinder.

Emma sa...

Jag såg honom på någon Vattenfestival när det begav sig för sådana. Så, kanske 94, 95. Herregud. Det är ju 14 år sen. Tack för dagens reality check!

Anonym sa...

Trots att Mr Pop är den kanske allra skönaste rocksnubben alla kategorier har jag bara sett honom två gånger. Solnahallen 1988 och Readingfestivalen 1991 (samma år som Nirvana, då ännu inte så kända i Sverige, som vi då av nån anledning förväxlade med franska Niagara. Vi fick värsta chocken när tre sluskar ställde sig och rev av sina låtar till tokröjig publik).

Många trillar av pinnen nu :(
RIP Levi Stubbs, sångaren till en av de bästa låtarna som gjorts: http://www.youtube.com/watch?v=FSuVKLGkAfg

Anonym sa...

Hm, jag blev anonym i inlägget ovan, trots att jag skrev mitt namn och allt. Knas...

Emma sa...

Mykill: Den där videon fanns inte tillgänglig i Sverige av någon outgrundlig anledning.

Nirvana skulle jag och min kompis åka och se på Sjöhistoriska, men av olika anledningar blev det inte av. Grämer mig fortfarande.