fredag, oktober 10, 2008

dagens fanmail

"alltså så här ligger det till. Du har en spalt, eller blogg, vafan det nu betyder, jag vet inte men det känns som runka. Ensamhet, lite jobb, slitachskador om man blir lite för kåt, en gång för mycket, dessutom bara ett sprut utan krut. När det första medd skrevs visste jag inte riktigt hur störd du verkligen var eftersom jag mest koncentrerat mig på bilderna, men så här i efterhand så, känns lite sex o att ljuga ihop ett vidioband inte helt fel. Den var off jag vet men om du inte samarbetar så kommer du få nya drömmar. riktigt svårhanterliga saker för en kvinna som tex. Lite pengar har jag men att leja en neger är inte så dyrt, desutom om han lovas ett sött litet arsle, just det det är inte dig, utan din kära M som kommer få smaka åderpole utav största size.Smaka på den, du vet vad jag menar. Ok när jag vissat mig duglig o allt det där, blivit nån, nån som kan erbjuda nåt. Kanske har jag lite storhetssvans i gällande ögonblick, men det skulle va kul att hjärnknulla dig nån gång. tror att det skulle funka på vita duken, det är allt. mmm har blivit alldeles för pigg av att sitta o gå igenom dina sarkasmer, sorger, orohetset du har gör mig glad."

31 kommentarer:

Anonym sa...

Amen va faaan, dom måste sluta erbjuda fritt internet på psykakuten, det funkar ju inte. Fattar dom inte det?

Det är ju som att dela ut vapenlicens i cornflakespaket, och sedan skicka just "vinnarpaketen" till sverigepartiets skåneavdelnings frukostbuffé.

Crazy.

/Max

Anonym sa...

"du har gör mig glad"

Va fint ändå. :)

Anonym sa...

Vilken obehaglig jävel!

Emma, kan man läsa någonstans om sex och könsroller på film, om du skrivit det du brukar föreläsa om? Låter sjukt intressant!

Emma sa...

Jag vet inte riktigt, ska man skratta eller bli rädd?

Clara: Jag har hållit på med en bok om det där, men har inte ens öppnat dokumentet det senaste året. Är så vansinnigt trött på alltihop. Men ja, nån gång ska det finnas att läsa. På något sätt. :)

Eller förresten, undrade du om jag har några andra boktips?

Anonym sa...

Det kanske också är google-översatt?

Emma sa...

Då skulle det ha sett ut så här:

"Thus this is the truth. You have a column, or blog, What the hell that means, I do not know but it feels like WAG. Loneliness, a little job, slitachskador if it becomes a little horny, once and for much, only a spray without gunpowder. When the first alerts knew I was not quite how you really disturbed because I was most focussed on the images, but in retrospect it, feels a little six o lying together a vidioband not entirely wrong. It was off I know, but if you do not cooperate so you will have new dreams. really awkward things for a woman who tex. A little money I have but to hire a negro is not so expensive, desutom if he promised a cute little ass, just that it is not you, but your dear M will get a taste vein coil out of the largest size.Smaka on it, you know what I mean. Ok, when I myself some fitness o all that, become somebody, someone who can offer something. Maybe I have a little The greatness of the tail of the current moment, but it would be fun huh brain fuck you sometime. think it would work on screen legends, is all. mmm has become too enthusiastic to sit o go through your sarcasm, sorrows, orohetset you do me happy. "

Tomas_Timelock sa...

Störd typ! Men det gör sig helt klart bätttre på engelska. Man skulle nästan kunna tro att den som skrev det hade engelska som modersmål. Vad var det skickat från för typ konto?

Martin Munthe sa...

Ah! Nu kan jag lägga "(neger) åderpåle av största size" till raden av "hot" förutom den där antivåldsaktivisten som tyckte att jag borde avrättas för att jag höll på med våldsfilm eller Mats Bråstedts olika finurliga påhitt. Nån långhårig hårdrockare på ZTV skulle väl slå mig på käften också har jag för mig.

Det var mycket roligare på den gamla goda tiden när jag jobbade som ABAB-vakt. Då fick man iallafall slåss på riktigt! I kultursvängen snackar folk bara (eller sitter hemma och psykos-yrar på internet).

;)

Emma sa...

Tomas: Skickades som ett pm över dvoteds pm-funktion.

Martin: "Nån långhårig hårdrockare på ZTV". Hmm. Undrar vem det kan vara?

Tomas_Timelock sa...

Emma: Mao inte HELT anonymt... Känner du inte dom som driver sajten? Borde väl gå och spåra ganska lätt. Om inte annat har väl FRA en kopia... ;-)

Martin: Du psykos-yrar själv allt för lite på din blogg nuförtiden... ;-) Annars är väl "hoten" mer tragiska än skrämmande.

btw, är du tillbaka från dina utlandsjobb? Hunnit titta något på det vi pratade om för någon månad sedan?

//tomas

Anonym sa...

Oj, jag är litet oroad här om det är jag som har skrivit detta hemska fanmail. Bäst att jag frågar mej själv om saken. Jag svarar: Fanmail, fanmail, vad fan är ett fanmail? Nehej då var det inte jag då, det var ju skönt. Tur att man är normal.

Gabh sa...

Det var första gången som har sätt att dator översättningen var lika lätt att tolka som originalen :/

Anonym sa...

Jag undrar om inte jag sett den här filmen...

Anonym sa...

Nej jag undrade om det som du grejar med! Då får jag se fram emot boken då!

Anonym sa...

E.

Besides bad grammar Sick-Fuck would be the mild diagnosis ...

All in all it sounds like the work of "Prami the Dane" to me.

Scooby Doo,

N.

Emma sa...

Tomas: Har so far bara bett dem kolla upp mailadressen, blir det värre får vi väl spåra ip-numret.

Lars: haha!

Gabh: Eller hur?

Dennis: Hur menade du nu?

Clara: Yup, det får du göra. :)

N: It did actually cross my mind that it could be you who had gone bananas, but then your English is so much better.

Tomas_Timelock sa...

Låter som en bra början. Om du fångar IP 217.210.96.206 så är det jag som mailat i sömnen.... ;-)

Off to Grekland!!!

/tomas

Emma sa...

Haha, bra att veta! Vad ska du hitta på i Grekland? Have fun hursomhelst!

Anonym sa...

E.

Of course my English is better its my Bloody Mother Tongue Woman!

BTW...I knew you would...FYI...I went Bananas a long time ago yet even I have limits.

This "Person" doesn`t seem to though, and so I think a report to the Police is completely justified...Its over the line behavior...(UU)=Utterly Unacceptable!


Ciao,

N.

Anonym sa...

Emma: Jag vill minnas att jag menade att det lät som en synopsis som en manusförfattare med överdriven självbild tåtar ihop, gillas av en producent med för lite pengar, filmas av en halvkass regissör och sedan visas sent en natt på Tv4.

Emma sa...

Haha!

Tomas_Timelock sa...

Samma som hemma, bortsätt från roomrevice, ett o annat bad och utsikt över medelhavet... sitter just nu med min notebook + wi-fi och har precis slängt iväg alla vanliga jobb mail... Ska även passa på att fira morsans 60-årsdag, så större delen av resan är betald.... :-)

//tomas

Emma sa...

Låter härligt, ha det fint!

Anonym sa...

Jag känner mig yr och tom.

Emma sa...

Du är nog inte hälften så yr och tom som mailaren ifråga. :)

Anonym sa...

Bah, har sett värre. Har en fd vän, som tror att tjejer sm frågar efter v'ägbeskrivningar är kåt på honom, samtidigt som han funderar över varför tjejer inte vill ha sex med honom efter att han sagt att han är kär i dem.
I jämförelse med det, så är mailaren bara alldeles lagom galen.

Emma sa...

Nja, det vet jag väl inte just om de där grejerna ska anses galnare än att hota någon med åderpåle?

perlenberg sa...

Varför får inte jag sådana här fanmail?

C.

P.s. Varför får inte jag någon fanmail överhuvudtaget? D.s.

Emma sa...

Av allt att döma behöver man inte hitta på något alltför drastiskt för att få den här typen av mail. Det räcker med att ha en retlig uppsyn. :)

Anonym sa...

"Nån långhårig hårdrockare på ZTV skulle väl slå mig på käften också har jag för mig."

Orvar?

Emma sa...

Yup. :)