Har förutom att jobba varit med i vinnarlaget i Mommas filmquiz, gått på Videogalan 2008 och varit med och delat ut priser till finfina filmer och promotat Drömfabriken på årets Vårrullen.
Videogalan - där Sveriges Videodistributörer samlas varje år - var oerhört intressant, på många olika sätt: dels att få höra GFK-statistik över svenskarnas filmkonsumtion, veta mer om hur de ska få oss att snabbt gå över till Blu-Ray och att få höra Petra Trobäck föreläsa om konsumentbeteende och hur man som säljare ska optimera sin butik och få oss konsumenter att köpa mer. Och, att få höra ett nästan slutet sällskap av videodistributörer diskutera nedladdning var det mest spännande av allt. Det blev väckelsemöteskänsla när SPRID ORDET! skrevs stort i power pointpresentationen på high tech-skärmen längst fram i lokalen, och slagord som FÖRÄNDRA ATTITYDER! dundrade genom högtalarsystemet. Att det kanske inte bara är konsumenter som måste förändra attityder och anpassa sig till en helt ny tid gjordes pinsamt tydligt, inte bara när en slipsnisse från ett stort företag klev upp på scenen och inför en skrattande publik drog en fräckis i En man går in till sin fru i sovrummet med ett får under armen-stil.
6 kommentarer:
Jag gillar ju det skämtet, men det är väl sexualliberalen inom mig som tilltalas av att medelsvensson uppskattar artöverskridande förhållande, snarare än en generell fäbless för fräckisar :-)
Men vad händer med fåret? Är mannen Gene Wilder?
Är det måhända samma klubb som inte riktigt kan bestämma sig för vad de egentligen heter och vilka de representerar?
Daniel: haha!
Anders A: Jag är värdelös på att minnas "roliga historier", de dåliga förtränger jag helt. :)
dahnielson: De vill kanske vara hemliga och dra vitsar i lönndom?
Apropå vitsen. Jag var där. Minns den. Och kan bara säga glöm den. Det mår vi alla bättre av ...
Haha! Förmodligen. Jag förtränger den helt och hållet på stubben.
Skicka en kommentar