söndag, februari 21, 2010

Suktar just nu efter:

Blodig biff och en anständig jävla apelsin.

16 kommentarer:

Unknown sa...

Vad innebär anständig i detta fall, är inte det relativt? Jag gillar de hårdare, lite syrligare apelsinerna!

Emma sa...

Bara de är saftiga, odammiga och smakar apelsin är jag nöjd och glad. Är de syrliga istället för söta är det en bonus.

Kristian sa...

Ica på Folkungagatan säljer för tillfället utsökta blodapelsiner.
Hett tips!

Emma sa...

Oh, värt att vallfärda dit! Tack för tips!

(Är det förresten bara jag som handlar en massa blodapelsiner som sedan visar sig vara helt vanliga apelsiner när man kommer hem?)

Leo sa...

Om det är riktiga blodapelsiner ser man väl skillnad på skalet? hade för mig att blodapelsiner brukar vare lite slätare

Emma sa...

Hmm, jag är inte någon apelsinexpert. Det här ska undersökas.

Maja sa...

Oj, så osympatiskt med biff.

Emma sa...

Du menar alltså att alla köttätare per automatik är osympatiska? Spännande världsbild.

Tekrånglat sa...

Jo, men det måste stämma.
Jag har inte ätit kött på 25 år och är nu så sympatisk att det är äckligt.

Emma sa...

Haha! Nästa gång jag är osnäll ska jag skylla på köttet.

Anonym sa...

Jo, det märks att citrussäsongen börjar lida mot sitt slut :-(
Det enda man hittar i min närbutik är såna där fluffiga mandariner som visar sig bestå av luft och några skrumpna klyftor som smakar ungefär som alldeles för utspädd apelsinsaft. Ingen bra fruktsäsong överhuvudtaget just nu om man inte går igång på kiwi och "exotiska" frukter.

/E

Emma sa...

Jag hittade faktiskt goda apelsiner alldeles nyss! Saftiga och goda, från Spanien. På Vi.

Anonym sa...

Maja menar nog att det är osympatiskt att äta biff, vilket hon har helt rätt i, inte att alla köttätare är osympatiska. En sådan slutsats lite dum.

Emma sa...

Helt oberoende av vad det är för biff, och var den kommer ifrån?

Fredrik sa...

Gravid? 8)

Appelsiner, blodiga sådanna, finns i Häggvik, Coop forum. Mycket goda!

Emma sa...

Jo... Gravid och apelsin- äpple och grönsakssugen.

Blir jag riktigt desperat tar jag mig ut till Häggvik. :)