tisdag, november 27, 2007

Bug

Har precis sett William Friedkins Bug och är... lite knockad. Whooa! Ashley Judd är fantastisk! Som av en synkron händelse var pokerfienden från Lucky you igår med - också han fantastisk. Filmen är baserad på en pjäs som känns som något som borde vara right up Elverkets alley, ett kammarspel som är otroligt många saker: jävligt roligt, fint, sorgligt och obehagligt, men mest av allt helt vrickat. Och, I am the mother super bug! kan lätt vara en av årets absolut roligaste repliker. Efter den här och Joey Lauren Adams Come early morning (släpps direkt på dvd i Sverige den 5 december) har Judd mig som i en liten ask.

(När jag först klickade på motspelaren Michael Shannons namn på imdb dök detta meddelande upp:
Oh dear. Something broke. On the bright side it might just be temporary, but on the other hand it could be a bug.
Så... passande.)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Finns det ingen rss-feed för den här fina bloggen? =)

Anonym sa...

Det är ju det här jag sagt i tio år - ashley judd är da shiiiit.

Anonym sa...

Bug är helt fantastisk!

Anonym sa...

ey hallå! om du vill ha lite mer utförligt om vad jag tyckte om festivalfilmerna kan du läsa om dem på min nya filmsida! fint att du gillar come early morning, den är mycket fin.

Emma sa...

teo: Tror att jag lyckades fixa det nu, kolla till höger och hojta om jag gjort rätt!

matt: blir sugen på att se hennes tidiga grejer - känns som om hon fastnade i prettygirlsbihangs-träsket ett tag.

magnus: I'm with ya! Jag blev förvånad, hörde så mycket gnäll om den i Cannes när den visades att jag inte hade några som helst förväntningar. Sen låg man där flämtades efter att filmen tagit en rejäl nacksving.

fredrik: Tack för tipset, ska kolla in!

Anonym sa...

En äldre film med Ashley Judd som jag rekommenderar är underskattade The Passion of Darkly Noon av Philip Ridley, där hon förför Brendan Fraser (i en psykopatroll man INTE är van att se honom i...). Även Viggo Mortensen är med.

Emma sa...

Spännande! Den har jag inte sett.