söndag, augusti 24, 2008

!

Den här texten alltså. Phew.

22 kommentarer:

eff sa...

"raffighet"

Emma sa...

Eller hur.

Johan Ahlin sa...

Kan man kalla dem antifeminister?

Emma sa...

Man kan kalla dem ganska mycket.

Anonym sa...

En del kvinnor borde verkligen stå vid spisen och föda barn istället för att skriva debattartiklar...

Anna

Åsa Secher sa...

OMG, hur tänkte de där? Eller lät bli att tänka..? Gör om gör rätt!

Anonym sa...

Jag måste genast börja slå kvinnor och skaffa mig älskarinnor känner jag. Fräscht.

p. sa...

det här stycket:
"När vågar vi erkänna att det kan finnas ömhet i ett slag över munnen? Och hur kan vi hjälpa misshandlade kvinnor, om vi hymlar med den magnifika kraften i ett försoningsknull?"

Emma sa...

Men det är ju så galet att man helt kroknar. Okej om de ville berätta om just DERAS erfarenhet och just DERAS livssituation, inte om ALLA kvinnor och ALLA män. (Eller ja, förutom Norén då.)

Anonym sa...

Alltså, är det någon som förstår vad de egentligen vill, eller menar?
Det är ju så rörigt att det inte ens går att ironisera över. Jösses.

Men tack för länken Emma. Underhållande på ett väldigt obehagligt sätt.

Emma sa...

Det läskiga är ju kommentarerna som kommer i bakvattnet efter såna där utfall. Och igen, jag moraliserar verkligen inte över hur de eller andra vill leva sina liv, eller över vad de uppfattar som ömhet, det är ju helt och hållet deras eget ansvar. Men att säga saker som att "vi" ska erkänna det ena eller det andra. Her-re-gud. Jävla dårar.

eff sa...

Men är det verkligen på riktigt?

Och dessa två människor andas för egen maskin?

Emma sa...

Man undrar ju. (Det här påminner mig om när jag satt på en uteservering i somras. En man klev fram till en bekant som mötte honom med ett "Får du gå ut?". Jag har inte fått tillfälle att använda det på någon än, men skulle jag träffa någon av de här två damerna skulle det lätt vara applicerbart.)

Anonym sa...

En del kvinnor borde verkligen stå vid spisen och föda barn istället för att skriva debattartiklar...

Låter en aning opraktiskt :-)

Anonym sa...

Ligger självfallet väldigt mkt i det som skrivs.
Men det är politiskt inkorrekt så innihelvette.
O det är väldigt väldigt många som inordnat sig under vår tids påtvingade syn.. det märks på upprörda kommentarer
Mkt underhållande

Emma sa...

m96: Vad ÄR det som skrivs?

Anonym sa...

Såg att du frågat; "Förlåt en korkad fråga, men vilken är egentligen den provocerande fråga Newsmill anser att de ställer?"

Även jag är nyfiken.

Emma sa...

Jag tror att vi är ganska många. :)

Jag kan inte riktigt förstå vad det är i texten som fått en del kommenterare att säga "Ja! Sant! Så ÄR det! Att någon äntligen VÅGAR!"

Vågar VAD exakt?

Anonym sa...

Dom anser att jämställdheten gjort att yngre svenska män blivit feminiserade lattepappor och
att det i sin tur förstört den naturliga åtrån mellan könen.

Otroligt klumpig och flummig artikel med korkade exempel(otrohet, slag på munnen), men det är väl andemeningen. Och det får man väl säga vara en kontroversiell åsikt, åtminstone bland svenska "kulturmänniskor", där var och varannan brukar köra med att dom är feminister.

Svensk samhällsdebatt har väl haft sån slagsida åt feministiskt håll att t om tokinlägg från den andra sidan av många upplevs som "uppfriskande". Tyvärr.

Emma sa...

Tack för tolkningen!

Mattias sa...

Om unga män vill gå runt med barnvagn och dricka latte är det väl deras ensak? Att två tanter vill bli slagna på munnen betyder ju inte att alla vill det.

Jag tycker att man idag har ganska stor möjlighet att leva som man vill. Det är väl inte direkt omöjligt att som man 2008 skita i sina barn, ha en älskarinna och slå sin fru? Jag tror snarare att det är ganska vanligt.

Emma sa...

Håller med!