fredag, maj 14, 2010

Ava


63 kommentarer:

Helena/LipGloss Bitch sa...

Vad fin hon är, bra jobbat!

Daniel Åberg sa...

Hurra! Grattis. Väldigt söt.

Tomas Svedgård sa...

Grattis!

Julia sa...

Å! Och vilket bra namn!

James Kinn sa...

Stort grattis!

Anonym sa...

Grattis, och hej bebis!

gudmundson sa...

Grattis! Och nästa döps till Påa?

Hannes Dükler sa...

Grattis på födelsedagen!!!

Niklas sa...

Känner er inte personligen, men har läst bloggen en längre tid. Det här värmde mitt hjärta. Grattis!

tom_around sa...

:-)

LisaFW sa...

Världens vackraste!

Solveig Holstein sa...

Sö söt hon är lilla Ava! Grattis!!

Maria sa...

Stort Grattis! Väldigt fint namn.

Elca sa...

Åh hurra!

Olof sa...

<3

Unknown sa...

Stort grattis. vad söt hon är. Och vilket fint namn hon fick.

Anonym sa...

Stort Grattis! Vad fin hon är! /Emma

Tobias sa...

Jättefin, grattis!

Anonym sa...

Åh, vad fin! Och bara sådär så finns hon plötsligt...lutar aldrig att fascinera mig...grattis!

/Erika

Rebecca sa...

massor med grattis! Och vilket vackert namn.

mariah sa...

Stort grattis.

eff sa...

Gratulationer.

Och bra jobbat!

Anonym sa...

Snyggt jobbat. Så fint. Grattis.

Anonym sa...

Känner dig inte personligen men har följt bebisresan på avstånd ett tag. Så glad för er skull! Vacker flicka och vackert namn.

Sara sa...

Oj så tjusig! Bra jobbat! Jättegrattis!

Hans sa...

Grattis! Vad glad man blir :)

Gabh sa...

Cute! Gratis!

karin sa...

Stort grattis! Vi kan nog ha prickat in samma datum, vår lille grabb kom i går...

Pi sa...

Hurra för er alla tre!

Fredrik sa...

Jag ska inte vara den som är den, men äntligen! 8)

Det var spännande att följa din grosses.

Nu ska du ta det lugnt tills du är redo. Säger jag, 8)....

Anna Nio sa...

Ojoj, du föder alltså barn på utsatt datum och allt, starkt jobbat, och grattis!

Catherine sa...

GRATTIS GRATTIS GRATTIS

Joc sa...

ÅÅÅÅÅÅH Guldbebis! Grattis på er! Och grattis Ava på såna fina föräldrar!

Daniel sa...

Sötaste liten! Grattis!

Unknown sa...

Stort grattis! Sjukt söt unge!

Anonym sa...

Congrats!

Varför kopplar min hjärna "Ava" till "Evon"? Det kanske har med Akon att göra. Eller så är jag full. Allt det bästa.

f sa...

åh grattis! vad skönt att slippa gå över. finfin tjej och dunderbart namn!

Daniel Feldt sa...

Grattis till hela familjen! Bra jobbat!

alx sa...

Grattis!

Jessica sa...

Bara en läsare. Men: ett varmt grattis till den fina minimänniskan!
Välkommen ombord på bergochdalbanan. Håll i hormonerna... /Jessica

Emil sa...

Grattis!

ingy sa...

Grattis! :) Kram i

Louise sa...

Så snuttigt och fint namn! Stort grattis både till bebbe och till skönare fötter.

Unknown sa...

Intressant artikel på aftonbladet.se idag. Om mamma hatet i Stockholm. länk: http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article7129745.ab

Anonym sa...

Grattis Emma och M! Och grattis på födelsedagen lilla Ava.
/Ana

Lars Johansson sa...

Jag kan inte kommentera här, det har blivit nåt fel bland alla som vill skriva. Men roligt var det att få se Ava.

Hull sa...

Heja heja. Och jättegrattis... Fint namn! Gardner–hyllning? :)

Elin sa...

Förutom ett stort grattis måste jag lägga in min vanliga, barnsliga fascination. Nyss var den där människan I DIN MAGE och sedan kommer hon ut och är liksom...en människa. Helt galet. Onaturligt, som jag brukar säga och får onda, suckande blickar.

Anders sa...

Grattis! Nu fortsätter det stora äventyret!

Ivar sa...

Grattis!

Alex sa...

Woho! Grattis! Och välkommen till världen Ava!

Åsa sa...

Stort grattis till er vackra bebis med mycket vackert namn!

Anonym sa...

Stort grattis!

Emma sa...

Tack snälla ni för fina ord och grattis! Och visst ÄR det ett fint namn? M kom på det, men vi ville kika lite på knyttet och kolla om det verkligen var en Ava. Det tror vi att det är.

Gudmundson: Haha! Jag VISSTE att det var någon journalist som skulle skoja till det. :)

Karin: Åh! Stort grattis tillbaka! Den trettonde alltså? Var födde du? Hoppas allt gick bra för er alla!

Jessica: Mitt humör har förmodligen aldrig varit så jämnt som under graviditeten, men nu känner jag att hormonermnalattjar lite med mig...

Louise: Jag hade inte fattat att benen också var så svullna, de ser plötsligt ut som stickor...

Anders: Ja, det där mammahatet kanske man får känna av nu. Vi får se.

Elin: Det blir inte mindre onaturligt av tanken att hela hon kom ut i en enda krystning va?

Fredrik sa...

Grattis :)

Emma sa...

Tack! Och tänk att alltihop började med Novemberfestivalen. :)

Britt sa...

Britt säger nu: Grattis Emma och Martin och grattis lilla Ava

Anonym sa...

Stort grattis till Er båda! :)

/Jonas

karin sa...

Japp, den 13:e, på SöS - alla mår fint, den (än så länge namnlöse) lillkillen sover just nu bredvid mig i soffan. Grattis igen, och bra val av namn - Ava är vansinnigt fint!

Emma sa...

Haha, vad roligt att vi lyckades pricka in samma dag. Grattis igen, hoppas allt går bra för er och att ni får sova hyfsat ordentligt.

Vi har efter 1 1/2 dygn av vansinniga matningsråd träffat en fantastisk kvinna på amningsmottagningen på BB Stockholm. Där en annan dåre på BVC sa till oss att vi skulle amma i 20 minuter var 3:e timme, pumpa ut 25 ml och sedan koppmata - en process som i sig själv tog 1 1/2 timme, vilket gav sömn i 1 1/2 timmarspass och kändes onaturligt och fel på alla sätt - sa hon bara "Nej, nej, nej. Gå på känsla och ert barns rytm, njut, gå ut i solen och ät en glass." Lättnaden!

karin sa...

Oj, helt galet! Det låter som en knäpp kvarleva från 50-talet.

Jag måste säga att jag är lättad och glad över att nästan alla vi träffade under våra dagar på SöS - och även efteråt, på återbesöket i går - har varit så sympatiska och vettiga. Förutom en riktig häxa till barnmorska som inledde hela processen med att prata barnspråk med mig, ställa sig i vägen för min pojkvän, instruera honom i hur jag ville bli hanterad och sen, mitt i en värk, börja dilla om huruvida våra horoskop var matchande - så är jag verkligen positivt överraskad. De flesta råd vi fått har varit av typen "lyssna på er son, han vet hur mycket mat och sömn han behöver" - och även om jag kanske önskade att han ville ha lite mer sammanhängande sömn så känns det vettigt. Jag ska nog försöka pricka in det där med glassen också, det låter som ett gott råd!

Stefan sa...

Stort grattis till nykomlingen!

Emma sa...

Karin: Vad härligt att höra att ni hade bra backning av personalen på SÖS! De som var med mig under själva förlossningen var helt fantastiska, det var några av dem som snurrade runt dagarna efteråt som var lite hysteriska vad gäller ammandet... De hoovrade runt oss och skulle ha mig att handmjölka och pumpa och whatnot.

Stefan: Tack!