fredag, oktober 13, 2006

v 41

Öppnade med att se The Departed. En besvikelse.
Såg sen Little Miss Sunshine som trots de höga förväntningarna var mycket, mycket långt ifrån en besvikelse. Känsloexplosion. Dessutom, den lilla flickan i filmen var OTÄCKT lik mig när jag var liten. Hästsvans, stort mellanrum mellan de alldeles för stora tänderna, enorma glasögon.
Blev indragen i en bok för första gången på vad som känns som väldigt länge, har bara läst facklitteratur de senaste månaderna/året. Idag höll jag på att gå in i en lyktstolpe när jag gick och läste på stan.
Åkte fram och tillbaka till Gbg och intervjuade Björn Runge. Det gick bra.
Skickat beröm-mail till både Garage Älska Film- och Kulturnyheterna-redaktionen.
Fått meddelande från förläggare som (äntligen) har synpunkter och vill träffas. (Måste verkligen skriva de där sista, sista grejerna nu.)
Tackat ja till en grej jag inte riktigt insåg vidden av, och en föreläsning.


Idag: Loggat intervjun, fixat över epk:n till mini-dv ute i Solna, sett Black Dahlia. Stentrist. Och varför världen förälskat sig i Scarlett Johansson är och förblir ett mysterium.

Ikväll: Karaeoke och 30-årsfest. Kanske se Imprint på midnattsvisning, beroende på hur det går på 30-årsfesten.

I helgen: Jobba. Och gå på teater.

13 kommentarer:

Urologen sa...

Jag väntar fortfarande på mitt ex av Lunar park. Jag har läst allt annat av herren (och gillat det skarpt, även om jag tyckte Glamorama var aningen virrig) så jag känner att jag måste.

Anonym sa...

Kolla typ en dm nedanför hennes haka...

gudmundson sa...

Neeeej!?! Jag vill ju att den ska vara bra! Är svarta dahlian trist? Varför? Hur då? Orkar inte vänta på recensionen - berätta!

Emma sa...

mattias: Först fattade jag ingenting, sen fattade jag ingenting och sen aaaahhhhhh.

Gudmundson: En snabb minirecension, just for you; skådespeleriet från nästan samtliga skådespelare är riktigt, riktigt dåligt, filmen är duktigt gubbig, det är bara yta - utan att det är tillräckligt snyggt för att alls kunna leva på det, det känns öht som en parodi på film noir. Ett plus dock, tjejerna har väldigt snygga underkläder. :)

Urologen sa...

Jag fattar fortfarande ingenting. En dm nedanför din haka eller vad?

Emma sa...

Max: jag trodde också först att han pratade om mig, och kanske att man skulle hitta en bok en dm nedaför min haka - men sen insåg jag att han syftade på världens förälskelse med Scarlett Johansson och syftade på vad som finns en dm nedanför hennes haka. :)

Anonym sa...

Haha, var det så svårt att koppla? :)

Jag hade höga förhoppningar på svarta dahlian också, framförallt efter att Ben Aflleck vann i Venedig (?), men sen så har man hört mer och nu är mitt intresse väldigt ljumt...

Urologen sa...

Nej men, det var helt enkelt för banalt för att komma på det.

Och vem i hela friden förälskar sig för övrigt i någon pga ett par bröst? Alltså, om det var ett fantastiskt hemligt recept på världens möraste och läckraste grillade kycklingbröst, då hade jag kanske kunnat bli iallafall halvintresserad, men ett par vanliga tuttar, njae.

Urologen sa...

Jag menar, Scarlett, henne blir man ju kär i på grund av rösten, och hur hon kikade under lugg så där gulligt i Ghost world.

deltidsharmonisk sa...

Men The Departed, det kan väl inte vara annat är bra? annars dör jag.

Emma sa...

deltidsharmonisk: Nej, gör inte det, det verkar onödigt. Departed är rafflande och helt okej, men inget extra som man skulle kunna tro på de första reaktionerna.

Anonym sa...

emma. vad tycker du om följande:
http://www.altfg.com/reviewsl/little-miss-sunshine/review.htm

Emma sa...

Anonym: Är det du som är André kanske? Välskriven recension I guess - men jag håller inte alls med om slutsatserna om t ex manligheten/homosexualiteten recensenten/du? drar.