onsdag, januari 03, 2007

Aha!

Det var fullmåne igår. Det var därför jag sov så dåligt och drömde att jag blev stungen av bin och förlamad i ryggen av giftet, förtrollad av etiopiska häxor, att det fanns nakna svarta män överallt i huset jag befann mig i, att jag inte fick lika många kakor som alla andra och att jag flög över en park med LAJVANDE latexbögar som skulle döda mig och min cykel var trasig och jag var på väg packad, iförd vita prassliga 80-talsshorts och gympaskor utan strumpor till mitt jobb som jag för sent insåg att jag inte jobbat på sedan 2001 och vaknade helt svettig och sur.

UPPDATERING: Aha! #2: Dexo har researchat om fullmånens eventuella påverkan. Och kom fram till att ingen verkar veta.

10 kommentarer:

Erika Lundin sa...

Ditt drömliv är ganska så rejält spännande.

Emma sa...

Det är mer helt SJUKT än spännande tror jag.

Anonym sa...

Jag har också helt seriöst grava sömnproblem av olika sort när det är fullmåne. I går var inget undantag, jag vred mig fram och tillbaka runt runt runt om och om igen. Och jag anar att samma visa kommer att uppvisa sig i natt.

Oh joy. Not.

eff sa...

Retaining water much?

Det måste ju vara inre ebb eller flod eller nåt för att månen ska kunna påverka, menar jag.

Widde sa...

Jag var också inne på det där med ebb och flod.
Och en vän påstår att han dricker kopiösa mängder vatten när det är fullmåne. Ser vi en koppling?

superkryp sa...

Vi diskuterade det vid fikarasten igår. Jag föreslog att det kan ha att göra med hur TRÖTT man är, hur bra man sover när det är fullmåne. :D

Någon påstod att psykvården får in fler patienter när det är fullmåne än annars.

Spännande, spännande!

Anonym sa...

Synd att sabba love-inen med fakta, men ebb och flod infaller varje dygn och har inte så mycket med månens faser att gora

Emma sa...

Eff: Räknas humörs-ebb-och-flod?

Superkryp: Tycker man läser det titt som tätt att poliser också får mer att göra fullmånenätter.

Anonym: Jag är inte helt insatt i ebbens och flodens varande, men att månen befinner sig på olika positioner vid olika tidpunkter är väl det som gör att det blir ebb och flod?

Emma sa...

Anonym: NU fattade jag vad du menade.

eff sa...

Anonym, nu ska du inte komma med fakta och störa våra ytterst ovetenskapliga undersökningar här. Fakta förstör bara när det handlar om handfasta saker som folklore. Post hoc ergo propter hoc, och därmed basta.