lördag, september 27, 2008

i topp på listan över osköna grejer (och en överraskningskväll i Jean Claude Van Dammes tecken)

Mensvärk från helvetet på en helvetiskt varm, svettig och trång marknad. Jag kastade in handduken och tog en taxi hem till hotellet när små färgpluttar började dansa framför ögonen, allt ljud blev brus, kallsvetten rann trots hettan och all färg tydligen försvann från ansiktet. Phew.

--

Eh. Nu måste jag avbryta. Fick ett mail från guiden där det står

Jean-Claude Van Damme will be at the press center for interview 19.00

Jag har ingen aning om vad det betyder. Klockan 19 är om 90 minuter och jag har inte sett någon film med honom här i programmet eller hört talas om/bett om någon intervju.

Hej!

UPPDATERING: Om tio minuter ska jag intervjua Van Damme. Det är en junket tillsammans med andra journalister, så det ska nog gå bra. Sedan visas, som en liten nyinsatt överraskningsvisning JCVD. HerreGUD. Jag har längtat efter den sedan jag först hörde talas om den under namnet Van Dammage.

UPPDATERING #2: Intervju vet jag inte om jag skulle kalla det. Mer... audiens. Van Damme gled in en timme senare än utsatt tid, sa Let's make this quick och pratade i två minuter innan det var dags för visningen. Inne i salongen var det halvfullt och publiken bestod mest av teamet från filmen Full love, som han spelar in i Thailand just nu. Höjdpunkten inträffade på slutet av visningen när filmremsan brann upp. Eller, jag vet fortfarande inte om det var ett genialiskt grepp som var meningen (eftersom det ju är en metafilm), eller om det var ett tekniskt missöde. Walkietalkietrafiken som utbröt indikerade att det handlade om det senare, men vi fick ingen information, alla var lika förvirrade, salongen tändes upp och Van Damme bara vinkade och gick.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Helt magiskt. *skrattar*

Emma sa...

Det var ganska underligt att vara med om faktiskt. :)

Anonym sa...

Och JVCD?

Emma sa...

Tänkte skriva ett litet inlägg om den när hjärnan är med på banan.