torsdag, oktober 25, 2007

matematik

Lön + plötslig kunskapsluckeångest/kunskapstörst (beroende på hur man ser på det) inför hållande av Wes Anderson-Face2Face på Stockholms filmfestival den 16 november =

The River - Criterion Collection (Region 1 DVD) EUR 20.09

The Documentaries of Louis Malle (Region 1 DVD) EUR 48.63

Fahrenheit 451 (Region 2 DVD) EUR 7.99

Shampoo (Region 2 DVD) EUR 7.99

Rushmore (Region 2 DVD) EUR 6.49

The Apu Trilogy Box Set - Pather Panchali / Aparijito / World Of Apu (3 Discs) (Region 2 DVD) EUR 61.99

Bound For Glory (Region 2 DVD) EUR 6.49

Bottle Rocket (Region 2 DVD) EUR 7.99

--

Kolla in mitt nya bloggfynd: The Playlist. Jag är sist på bollen som vanligt, men ändå.

7 kommentarer:

Unknown sa...

Brukar du köpa grejerna på Play.com? Kan rekommendera annars, bra priser och gratis frakt!

Emma sa...

Där jag har beställt! Tack för tipset annars! :)

Anonym sa...

dvdboxoffice.com. Fint och bra. Gratis frakt worldwide, givetvis.

Johan Ahlin sa...

Visst är den bra, Playlist, jag såg förresten att du fixade till finlandsbuggen:)

Anonym sa...

Vi väntar med spänning på ett uttalande om vad du tycker om årets filmer på Stockholms Filmfestival och vilka som är de riktiga guldkornen. Är det på gång, månne? =)

Konsultpappan sa...

Usch.... Rushmore. Jag blev så besviken där. Minns att jag hade gjort en alldeles för stor grej av att se den, laddat upp med mat, vin, godis, lämnat bort lillkillen hos mormor eller farmor.

Jag vet inte, kanske var jag övertaggad. Jag kan bli det ibland med filmer. Det är nästan bättre när jag får en film som en oväntad snyting från höger.

Som när jag inte kunde somna på ett nattplan till... tror det var Hanoi eller Ho Chi Minh City... och såg Lost in Translation för första gången.

Jag var helt oförberedd, blev förälskad i stämningen och bara soundtracket med Air's "Alone in Kyoto" ger mig fortfarande gåshud.

Men Rushmore. Jag var för laddad där. Det kunde bara bli en besvikelse.

Emma sa...

Josefine: Tack för tipset!

Johan: Usch, jag känner mig skitlöjligt besserwissrig - brukar aldrig skriva sådana där grejer. Men, H.I.M svenska - vafaan!?

Anonym: Jobbar du på festivalen månne? :)

Konsultpappan: Jag såg om den igår, hyrde den och orkade inte vänta på paketet. Jag kan inte påstå att jag tillhör hans mest fanatiska fans, men hans filmer har ju helt klart en viss charm - och vissa scener ÄR verkligen helt genialiska. Som den med Murray och poolen. Ahh! Och den helgalna actionsekvensen i Life aquatic gjorde mig tårögd av lycka när jag såg den - men måste se om den. Ikväll blir det först quuerfilmsfestival och sedan Royal Teenbaums tror jag.