onsdag, augusti 30, 2006

The science of sleep

Mina förväntningar på Michel Gondrys The science of sleep är löjligt höga. Det kan aldrig någonsin bli så bra som jag hoppas och tror. Om ni som jag är barnsligt förtjust i att höra om andra människors drömmar kommer ni att gilla hemsidan för filmen: howdoyoudream.com.

(Inatt drömde jag att jag var på väg till inspelningen av Du och jag i ett litet minitåg som gick på en inomhusräls. Jag bevakade inspelningen som journalist samtidigt som jag på något sätt var med i filmen. Stine Fischer Christensen och hennes storasyster var där, och vi sprang genom en vattenspridare. En man kom fram och frågade om vi skulle dansa och jag sa nej. Han undrade om det var för att han var handikappad. Jag tittade ner och såg att han bara hade ett ben. Jag började skratta och kramade om honom och sa att jag inte ens lagt märke till hans ben. Var på väg till en strand, men hittade den inte. När jag väl kom fram försökte jag stänga en grind bakom mig men mina händer var omsvärmade av insekter, kanske bromsar, så jag fick aldrig igen den. Sanden på stranden var lös, höll på att falla i vattnet, en man som åt glass och hade glass runt hela munnen satt hela tiden och stirrade och jag blev arg.)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Min förväntningar är monumentala. Har sett trailern ungefär 50 gånger och till och med köpt soundtracket. Oj vad besviken jag kommer att bli ... eller bara lycklig :)

Emma sa...

Monumentala förväntningar är inte bra. Jag känner i varenda ben i kroppen att det VERKLIGEN inte är bra. Suck. Har faktiskt inte ens vågat titta på trailern.

rosa fluff sa...

Du kanske inte la märke till hans ben pga. att han inte hade något?