torsdag, augusti 17, 2006

filmfestivalturné

Off to Haugesund i Norge. Sen Malmö. Sen Espoo i Finland. Har en trave Oliver Stone-filmer, måste se-filmer, sexfilmer och amerikanska romcoms (som jag med all sannolikhet inte kommer att hinna se en enda av) i den än så länge helt opackade väskan, en dator med en än så länge ofärdig bok och en hjärna i desperat behov av semester. Tillbaka nästa lördag, men kommer nog att blogga lite emellan om jag hinner. Ha det fint så länge!

(Drömde en så sjukt stressig dröm i natt: jag skulle flyga nånstans, men åkte hela tiden åt fel håll med tunnelbanan. Sprang mellan perronger, hade alldeles för många väskor, sprang ikapp tåg och kastade mig ombord i farten och var helnöjd tills jag fattade att jag fortfarande var på väg åt fel håll. På tåget var det dessutom en okänd man som plockade hundhår som av någon anledning hade fastnat på min strumpa och åt upp dem och tittade konstigt på mig. Stressandet förstår jag. Men hundhårsätandet?)

2 kommentarer:

Charlotte W sa...

Wow, jag gillar de där drömbeskrivningarna. Rena David Lynch.

Gustav sa...

Måste medge, lite blygsamt naturligtvis, att jag gillar din blogg Emma. =)

Må väl.