onsdag, april 23, 2008

Imorgon startar Drömfabriken!

Nyss hemkommen från jobbet och tror att
- jag har hyfsat på benen inför morgondagens Film 2.0-snack med Jan Gradvall, Hynek Pallas och Tobias Nielsén.
- jag har koll på vem jag ska kontakta om Filmhuset drabbas av strömavbrott.
- jag vet var jag hittar utrymmningsplanen omutifallatt det börjar brinna och vet var brandsläckarna står.
- vi skurit till och laminerat tillräckligt många ackrediteringslappar.
- jag har koll på när alla gäster kommer och vem som tar hand om deras programpunkter.
- vi vet vad vi ska säga på invigningen.
- tvätten jag just satte igång möjligen hinner torka till på morgonen.
- att alla fina blommor till gästerna kommer att vara på plats i morgon.
- att all extrapersonal har stenkoll.
- att moderatorer och föreläsare har stenkoll.

Aaaaaaaaahh. Jag som blir nervös bara av att ha fest hemma. Nu ska vi ha fest för runt 1000 pers i tre dagar. Hursomhelst. Precis när vi skulle gå hem visade det sig att killarna från Videvox, som hjälpt oss med morgondagens 3D-filmvisning, precis hade kalibrerat färdigt och skulle köra en testvisning som vi fick smygtitta på. Yay! Jag duckade två gånger och iiiihade minst en, när en spindel kom lite väl nära. Kom i morgon och se klipp från Hannah Montana-konserten, U2 3D, Beowulf, Nightmare before christmas, Bugs och Coraline.

--

Bara så ni vet, jag hoppas att det regnar hela helgen och har dansat en liten regndans.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Aaaah! 3D-bio är bara så jävla kewlt! Flesh for Frankenstein i optisk 3D på Umeå filmfestival är ett av min bästa 3D-minnen (ja förutom Monstret i svarta lagunen på teve som liten förstås).. lycka till!

Anonym sa...

allt detta, och så har du även hunnit med mastodont-diskussionen om feministisk film på filmtipset (största sisyfosjobbet ever, folk är galna)..


och jag vill ha SOL. kontradansar!

Anonym sa...

Lycka till och ge min pojkvän Patrik Hörberg en maffig kram som tack för senast :)

Emma sa...

Astarot: Mina tuffaste 3d-minnen är nog tv-piratrna - och det kanske inte var så tufft när allt kommer omkring...

Jennu: Jo, den där feminismdiskussionen var kanske inte riktigt en av mina bästa prioriteringar just den är veckan. Och kanske inte heler min mest välformulerade diskussioner heller. :)

Magnus: Will do.

Anonym sa...

Ja, fast frågan är väl om tevepiraterna kanske ändå är the shit! Stackars alla barn som inte fått uppleva det. Visst kunde man köpa koola saker till det? typ nåt kit med klistermärken, brillor och så?

Emma sa...

Yup: Man köpte en påse med tillbehör.