måndag, november 30, 2009

en scen från årets Novemberfestival

Det har hänt att unga filmare haft lite svårt med kontaktbiten och nätverkandet tidigare. Årets höjdare:

Ung kille: Får jag slå mig ner?
Jag och producenten Mikael Olsen: Nja, kanske inte just nu, vi håller på och snackar igenom vad vi ska prata om på Face2Facet om en liten stund.
Ung kille: Jag gör väl vad jag vill. (Och slår sig ner. Och slänger upp sina fem favoritfilmer på bordet. Samt en juridisk handbok. Och snackar om dessa ting at length.)

9 kommentarer:

Leo sa...

Vad ville han med det egentligen, och vem går runt med sina favoritfilmer sådär plus vad betyder den juridiska handboken? ville han ha er hjälp å marknadsföra sina egna alster om han nu var en filmare?

Emma sa...

Lite oklart faktiskt. Jag tror kanske att han bara tagit det där "stick ut från mängden om du vil synas"-konceptet lite för långt. Alternativt kanske druckit en öl eller två för mycket. Men det är klart, filmerna och boken måste han ju rimligtvis ha packat ner i väskan under nyktert tillstånd.

Tomas_Timelock sa...

hahaha... Låter som det skulle kunna varit jag, för si så där 10-15 år sedan... Tur att man växer upp... :-)
//tomas

Emma sa...

Haha! Kan ju säga att det absolut inte skulle kunnat vara jag för 10-15 år sedan. På tok för harhjärtad...

Lars Johansson sa...

Emma, vem var det som irriterade Lloyd Kaufman från Troma på Stockholms filmfestival för några år sedan så han sa "Han kommer varje år och smyger sej på mej. Vad vill han för nånting?" Jag är nyfiken på vem det kan ha varit.

Emma sa...

Var det månne du?

Lars Johansson sa...

Nej. Men jag är däremot känd som token som råkade ta kort på Ronny Svensson just när han gick förbi på gatan. Jag skulle testa min nyköpta kamera. Efter framkallningen var det, vilket jag inte hade en aning om innan, en fin bild på Ronny i färgglad skjorta på rullen. Synd att det var svartvit film i kameran.

Gabh sa...

Var säkert kulturministern eller något.

Emma sa...

Lars: Höhö.

Gabh: Säkert.