torsdag, december 07, 2006

@emma

Alltså, jag är oftast så snäll att det gränsar till debil. Ändå blir Anonym så arg.
@emma: personlig frihet e ju bland det viktigaste som finns: du får tycka va du vill & jag va jag vill; o jag tycker bara inte om när folk som uppenbarligen inte kan (!) för sig som om dom är så jävla bra & "jag har gjort det o det o det o jag jobbar där o där o blablabla..." Jag menar, din blog utstrålar: "det e 1 ära för dig att besöka denna blog," & då är du ju helt fel ute, tycker jag. Men du har ju rätt: pretentiöst e ju helt ok, MEN, bara: IF U CAN BACK IT UP! O när du då kommer med 1 sån oigenomtänkt lista...Jeeezus, liksom...tänk, typ, litet längre : Fellini, Almodovar, Moodysson, Passolini, hela Nouvelle Vague, Paul Verhoeven, DOGMA, osv

Men, ok, ha det bra!!
Men jag har ju gjort det o det o det o det o jag jobbar där och där och blablabla. (Kan iofs inte erinra mig om att jag skrutit om mitt cv direkt här på bloggen, även om jag är stolt över det och lätt skulle kunna. Och javisst, min lista för några inlägg sen om liberal film som jag skrev på en pisskvart och inte fick betalt för och skulle fungera som underlag för en lättsam paneldiskussion borde ha innehållit annat än brittiska, amerikanska och svenska titlar. Så klart.)

--

Ikväll, julöl, Six feet under-minimara och middag hemma hos mig. Yay!

UPPDATERING: Hittade nyss (via Sänd mina rötter regn) en intressant intervju med South Park-skaparna. De gör tv helt efter mina önskemål; de slår åt alla jävla håll.
The show is saying that there is a middle ground, that most of us actually live in this middle ground, and that all you extremists are the ones who have the microphones because you’re the most interesting to listen to, but actually this group isn’t evil, that group isn’t evil, and there’s something to be worked out here.

18 kommentarer:

superkryp sa...

Den senaste 6FU-säsongen, som inte sänts i SVT än alltså? Funderade på att hyra den men behöver nog söndagsnöjet när det väl sänds.

Väl spenderad kväll helt klart.

Emma sa...

Nja, alltså... Jag har faktiskt ruskigt dålig koll på vilken säsong vi är på nu. Det är min kompis Sara som sitter på avsnitten och kontrollerar dem med järnhand. Hon pytsar ut lite avsnitt här och där. Men jag skulle tippa att vi inte kommit längre än nånstans i säsong fem. Det har säkert redan gått på tv i Sverige. Eller? Men jag kan inte längre följa serier på tv, och har hittills aldrig laddat ner varken tv eller film. En gammal pojkvän laddade ner Rånarna (av alla jävla filmer) och då fick jag ett mail från Telia som sa att då och då laddade du ner so and so och vi vill aldrig mer se ditt namn i våra register. Jag blev skiträdd.

Inser att jag förstås låter som en ohipp gammal tant. Men jag har aldrig ens vågat provsmaka lösgodis i en butik.

Anonym sa...

Haha, du är allt söt du Emma :D

Anonym sa...

Have a najs evening med SFU & julöl ;)

Anonym sa...

South park är en av dom bästa serierna som gjorts. alltid lika chokande och lika roligt men med ett budskap osv.. hehe ialf dom e skit roliga :)

/skådis..

Anonym sa...

Det låter som att den där Anonymous behöver en vän att spänna sina hjärnmuskler inför. Dessutom svingar hon/han mot dig och träffar sin egen spegelbild med sina anklagelser.

A propos* 6FU är det en serie jag liksom Sopranos verkligen grämer mig över att inte ha följt ordentligt, men a propos** maraton har jag just inlett ett långfilms-Chaplin-kör. WB's Chaplin Collection utgåvor har varit fina fina såhär långt; julklappstips!

*jag trängde mig svettandes igenom Röda Rummet nyligen och det tog mig flera kapitel att inse vad "a propos" betydde, nu hemsöks jag av termen

**iom min milt kritiska kommentar ang. anonymous börjar jag själv känna mig lite som en fåne vid detta laget

Anonym sa...

@Jorf: du får tycka vad du vill, men att jag träffar min egen spegelbild, r u insane?
u said it yourself, not me: "/.../börjar jag själv känna mig lite som en fåne vid detta laget:" well put...

ul7 sa...

Jag tycker all julöl är tråkig i år. Vilken var det ni drack?

Anonym sa...

@ul-tomten: ja, öl är till knäktar.
Har inte druckit det på flera år...

Anonym sa...

@Anonymous: Jo, att jag får tycka vad jag vill är jag medveten om. Och saken är den att jag tycker mig ha hört/läst Emma uttrycka denna urgamla idé omkring 854-1008 ggr vid detta laget, så till en början förvånas jag av att du så ihärdigt kritiserar henne för att göra sig märkvärdig iom bloggen (om så vore fallet, hade hon väl all rätt att göra det?) och sedan börjar rada upp regissörer hon, enligt dig, måste tycka platsa i någon lista hon i all anspråkslöshet, utan att vara skyldig dig (d.v.s. en bitter anonym någon) något som helst, kastat ihop.

Jag måste undra varför du tycks vara så uppfylld av idén att Emma skulle behöva konferera med dig innan hon postar ett inlägg på sin helt personliga blogg och hur detta klingar rent med vad du tycker om personlig frihet. Men ta detta som en retorisk fråga, du är ju ändå inte den som hänger upp dig på vad andra tycker om saker och ting, vad jag förstått.

Anonym sa...

P.S. Att jag är en fåne och inser det, samt att du inser det, anonymous, inser jag, som sagt, även.

P.P.S. Innan det påpekas: Jag insåg plötsligt att jag tenderar att låta som självutnämnd riddare, på eget bevåg utsänd att beskydda Emmas heder; jag vill dock mena att jag bara störde mig så på A:s absurda resonerande att jag ville ifrågasätta det.

Anonym sa...

@jorf:
1. Såklart behöver Emma INTE konferera med mig innan hon postar ett inlägg på sin helt personliga blogg! Those r, again I might add, YOUR WORDS, NOT MINE!!!!
2. Emma har såklart all rätt att göra som hon vill! & JAG HAR ALL rätt att göra/tycka som jag vill!!! Capito?
3. Ditt p.p.s. är inte riktigt intressant för mig, faktiskt: du får ju göra som du vill, vad har jag med det att göra?

Anywhoo, ha det så jättebra!

Anonym sa...

@jorf: by-the-by: att du ser mig som "bitter," för du ju själv veta. Jag vet hur jag själv är: INTE BITTER!
ok?

Tröttsamt, det här att försvara & förneka, men do let's for 1ce :)

Anonym sa...

Så du inser alltså inte hur dina -alltså inte mina- ord; "O när du då kommer med 1 sån oigenomtänkt lista...Jeeezus, liksom...tänk, typ, litet längre : Fellini, Almodovar, Moodysson, Passolini, hela Nouvelle Vague, Paul Verhoeven, DOGMA, osv", kan uppfattas som pretentiösa. Du menar uppenbarligen att denna blogg är ett monument tillägnat Emmas ego*, ser det av någon anledning som din uppgift att kritisera detta genom hån, samt att stoltsera med någon slags namnkunnighet inom kategorin liberala filmskapare. Detta finner jag vara ett hyckleri, vilket jag stör mig på.

Nu får gärna det vara det.

*ja, detta är återigen mina ord, men som du tidigare missat att konkludera är det mina ord efter att jag tolkat dina, i detta fallet väldigt tydliga, ord

Herr R sa...

Äh, Emma, ställ dig över det där.

Jag tycker du har en utomordentligt trevlig blogg.

Anonym sa...

@jorf: om du tycker det är det ju bara finfint :). Hahaha ;) More power to U.
Have a wonderful day!

Emma sa...

Lugn i klassrummet barn!

Jorf: Tack för ridderiet, det var snällt! :)

ul-tomten: Nja, alltså, vi var på något slags byrå som hade "julöl" - vilket visade sig bestå av Lapin Kulta. Så juligare än så blev det inte riktigt. Helt okej med mig iofs, är inte så förtjust i julöl.

R skriverier: tack, tack!

Anonym sa...

Saxat från just "Sänd mina rötter vatten": Utrikesminister Carl Bildt hävdar nu att han ringt förre statssekreteraren Lars Danielsson tre gånger för att erbjuda honom ett nytt jobb. Men Danielsson säger att han inte fått några telefonsamtal från Bildt. De speciella band som registrerar alla samtal och som skulle kunna bevisa att Bildt ringt Danielsson har