tisdag, oktober 14, 2008

Phew

Idag damp Filmkonsts kommande nummer ner hemma hos mig, en finfin bok med filmdrinkar och texter om filmsprit. Lättnaden när jag insåg att min essä om drickande filmkvinnor inte alls var så dålig som jag mindes den var nästan fysisk. Herregud. (Och nej, jag har verkligen inte alltid ångest över saker jag skriver eller gör, det beror helt på dagsform och pendlar lite godtyckligt mellan hybris och svårmod.)

--

Vill man förresten se en bild på mig som Klitty med en stor puffra bakom en bokförläggare iförd plommonstop, kan man klicka här och scrolla ner.

15 kommentarer:

eff sa...

Hett!

Fast man bör endast ha fingret på avtryckaren när man är i färd att faktiskt avlossa skott. All annan tid bör det vila längs sidan av vapnet. Heh.

Anonym sa...

Jag vill göra ett personligt tillägg i Jay Lenos gamla redogörelse för hur varma olika saker är: "What is hotter then the sun? -The filling in McDonalds apple pie AND Emma as Klitty".

Hur kommer det sig att du modellar för den bokserien förresten? Otroligt kul.

/Max

Anonym sa...

jag har ju läst den där boken. jag ska inte avslöja för mycket ifall ni vill köpa den, men det är REMOVED BY THE ADMINISTRATOR som är mördaren. Och det är väldigt många spm dör på slutet. Alla dör! En mycket bra bok det här.

Anonym sa...

vad hande med lite mer text om the betrayal? (dokumentaren pa bangkoks filmfestival) Jag sag den ocksa dar och sag fram emot att lasa vad du tyckte :)

Emma sa...

Eff: Åhå. Min vapenskap är ringa, så tack för infon! Ska tänka på det nästa gång jag har en stor puffra i näven.

Max: Haha! Jag har för mig att den påtänkta Klitty fick förhinder eller hurdetnuvar. Jag och Vertigomannen har gemensamma bekanta och så fick jag hoppa in.

Lars: tihi.

Jenny: Vad roligt, var du också där!? Såg du något mer på festivalen? Jo, jag ska kläcka ur mig något begåvat när jag känner att jag kan. :)

Emma sa...

Eh. Min "vapenskap"? Menar förstås min vapenKUNskap.

eff sa...

Vapenskap är nästan bättre tyckte jag.

Linuxtjej sa...

När ska du skriva om Twilight? För du är väl lika såld som alla andra? Eller har du snöat in på Låt den rätte komma in istället?

Emma sa...

Eff: Lite mindre begripligt, men bättre. Håller med.

linuxtjej: Oj, måste erkänna att jag helt missat Twilight i all vampyryra. Har inte sett den, och har inte sett något om att den är på väg till Sverige. Men det borde den ju kanske vara.

Anonym sa...

Jo, jag var där (och jag är kvar i stan)! Fast jag såg the betrayal på lördagen (alltså inte samma dag som du). Såg också franska The Mistress, Du levande (vad knasigt det kändes med både engelsk och thailändsk subtitle.. "subba=hag"?) och In search of a midnight kiss. Sen gick jag och drabbades av världens food poisoning.

Emma sa...

Åh nej, stackare!

The Mistress såg jag också, och tyckte väl att den var så där. vad tyckte du? Och vad tyckte du om The Betrayal?

Jag tyckte nog förresten att de engelska översättningarna överlag var riktigt, riktigt dåliga.

Linuxtjej sa...

Twilight har premiär den 21 november över hela världen. Miljoner Twilight fans håller andan tills dess... :)

Nej, men, seriöst, du får ju se filmer lite tidigare än oss vanliga döda så du kan väl slänga upp om den är godkänd eller inte på bloggen i alla fall..

Emma sa...

LInuxtjej: Det underliga är att igår och idag har jag sett Twilight-grejer precis överallt. Förstår inte hur jag kunnat missa. Jaja.

Jenny förresten: Vad gör du i Bangkok?

Linuxtjej sa...

Emma, du får väl ta och läsa böckerna av Stephenie Meyer (bokhora är rent av lyriska och fanatiska när det gäller serien) och se om det är något för dig.. :)

Emma sa...

Får göra det!