lördag, januari 05, 2008

it's official!

dvoted, projektet som jag var svensk redaktör för mellan mars och december är nominerat till Nöjesguidens Stockholmspris i filmkategorin. Yay! De andra som är nominerade är Roy Andersson och Johan Kling/Darling så konkurrensen är ju hyfsat benhård. Men ändå!

--

Dagens double feature: I'm not there (Cate Blanchett var verkligen beyond fantastisk! Och, man känner sig lite dum och tvivlar mer än vanligt på vad man egentligen håller på med när man hör Ballad of a thin man och kommer på att man faktiskt har F Scott Fitzgeralds Diamond as big as the Ritz i jackfickan.) och Hal Ashbys Woody Guthrie-biopic Bound for glory (verkligen inte helt såld).

--

Dagens låt: Dear Miami med Róisín Murphy. Galet bra!

--

Antal filmer sedda sen nyår: 6. Om jag håller samma takt resten av året har jag om 361 dagar sett 547 1/2 filmer. Jag vet inte varför jag finner glädje i en så fånig uträkning, men det gör jag. I början av året tänkte jag spä på siffran med Rita Hayworth- och Dorothy Arzner-filmer på Cinemateket.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad oförskämt att ingen sagt grattis ännu...

Emma sa...

Haha, eller HUR?