tag:blogger.com,1999:blog-31458489.post3488074940584522311..comments2023-09-08T10:48:13.199+02:00Comments on SHOOT ME WHILE I'M HAPPY: The Departed for dummiesEmmahttp://www.blogger.com/profile/04702519147638111672noreply@blogger.comBlogger10125tag:blogger.com,1999:blog-31458489.post-17579058447298540172007-01-15T14:10:00.000+01:002007-01-15T14:10:00.000+01:00"het sexscen" ???
"Det är oerhört spännande mot s..."het sexscen" ???<br /><br />"Det är oerhört spännande mot slutet" ???<br /><br />OK film men aldrig spännande.<br /><br />All the reviews calling this movie a genuine thriller gave me the wrong expectations and kind of ruined the experience.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-31458489.post-87838551299630001172007-01-14T21:52:00.000+01:002007-01-14T21:52:00.000+01:00Bra recension av "the departed"- håller med precis...Bra recension av "the departed"- håller med precisJenny Morellihttps://www.blogger.com/profile/14797707672191881249noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-31458489.post-11190055957427695052007-01-13T13:13:00.000+01:002007-01-13T13:13:00.000+01:00Hmmm. Den bästa plattan är nog... Speak and Spell....Hmmm. Den bästa plattan är nog... Speak and Spell... eller Music for the masses. Fast fan, Violator är ju också sjukt bra. <br /><br />DM-balladerna har jag aldrig riktigt varit förtjust i, jag gillar de depporriga. :)<br /><br />ucj: Jag gillade Blood Diamond, Leo var grym. 2007 blir hans år!<br /><br />Mattias: Det sjuka är att jag FORTFARANDE inte har sett Oskuldens tid... Skäms såklart oerhört.Emmahttps://www.blogger.com/profile/04702519147638111672noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-31458489.post-5181526791991266192007-01-13T13:05:00.000+01:002007-01-13T13:05:00.000+01:00Min topp-10 Scorsese (eftersom jag bara kom på två...Min topp-10 Scorsese (eftersom jag bara kom på två DM-låtar jag verkligen gillar):<br />1) Oskuldens tid<br />2) Tjuren från Bronx<br />3) Taxi Driver<br />4) Maffiabröder<br />5) Alice bor inte här längre<br />6) Mean Streets<br />7) The king of comedy<br />8) Cape Fear <br />9) The Last Waltz<br />10)Casinomattiashttps://www.blogger.com/profile/06684952200043639483noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-31458489.post-27603814508957998222007-01-13T07:43:00.000+01:002007-01-13T07:43:00.000+01:00Jag kan hålla med om att Jack Nicholson inte var s...Jag kan hålla med om att Jack Nicholson inte var så lyckad i The Departed, men det ändrar inte det faktum att filmen är grymt bra! Trots att jag hade sett föregångaren så tog det mig typ halva filmen at komma på det, igen. För den är bra annorlunda, och jag tyckte bara det allra sista var rätt förutsägbart.<br /><br />På tal om DiCaprio så är ju Blood Diamond grymt bra också! Synd bara att inte alla kan tollerera filmer av annat slag än Hotell Rwanda.<br /><br />Alice bor inte här längre tycker jag var väldigt bra, men lite kort på något vis. Ellen Burstyn är bra, men när hon var yngre så förväxlar jag henne med Shirley MacLaine av någon underlig anledning.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-31458489.post-17843186225721786882007-01-13T00:23:00.000+01:002007-01-13T00:23:00.000+01:00tora! tora! tora! är grymt bra. alltid underskatta...tora! tora! tora! är grymt bra. alltid underskattat.Victorhttps://www.blogger.com/profile/17513742202207873739noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-31458489.post-71768149924158713482007-01-12T23:34:00.000+01:002007-01-12T23:34:00.000+01:00åååh jag blev urpeppad på att göra en lista med mi...åååh jag blev urpeppad på att göra en lista med mina fem, men så blev det pannkaka. men jag vill ödmjukt påpeka detta: ultra är en hemskt underskattad skiva, "home" och "useless" är svarta och fina. lite som att dö. men så klart är violator den bästa plattan. om man måste välja.popmorsa.https://www.blogger.com/profile/08573601274931223326noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-31458489.post-62812614119443547392007-01-12T22:42:00.000+01:002007-01-12T22:42:00.000+01:00Mina topp 5 DM-låtar:
1. Walking In My Shoes
2. N...<a href="http://superkryp.blogspot.com/2007/01/depeche-mode-top-5.html">Mina topp 5 DM-låtar:</a><br /><br />1. Walking In My Shoes<br />2. Nothing's Impossible<br />3. Stripped<br />4. I Feel You<br />5. Photographicsuperkryphttps://www.blogger.com/profile/04908122242792580266noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-31458489.post-30960706530030551792007-01-12T21:50:00.000+01:002007-01-12T21:50:00.000+01:00Åh, jag hade ett Rocky-mara för kanske ett halvår ...Åh, jag hade ett Rocky-mara för kanske ett halvår sedan. Härligt - ha det så mysigt. Angående Departed - måste se den om än den halvljumma kritiken från dig. Scorsese är alltid Scorsese på något vis.Kerstinhttps://www.blogger.com/profile/17274854228163965664noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-31458489.post-57724965581378689612007-01-12T21:37:00.000+01:002007-01-12T21:37:00.000+01:00Hmm, det är svårt att välja topp fem DM, don't bea...Hmm, det är svårt att välja topp fem DM, don't beat yourself up about it! Jag gör ett försök jag med.<br /><br />1. But Not Tonight<br />2. Somebody (live på 101)<br />3. Little 15 <br />4. Nodisco<br />5. Ääh det går inte, A Question of Lust, Master and Servant, In Your Room, Shake the Disease... :DAnna Niohttps://www.blogger.com/profile/13336270091219337775noreply@blogger.com