måndag, juli 09, 2007

Lycka är... del 2

1. Ta en paus från Michel Foucaults Sexualitetens historia. 2. Hyra två romcoms (Trust the man och Lonesome Jim. Rapport följer.) 3. Bli lite regnad på. 4. Dra lungorna fulla med stockholmsluft. 5. Upptäcka att Ritorno har kaffegrädde. 5. Läsa Rodeo-intervjun med La Camilla 6. Få veta att jag och M kan få roama fritt i Ms föräldrars stuga nästan när vi vill i juli.

UPPDATERING: Trust the man. Herregud. Skämskudde.

UPPDATERING 2: Lonesome Jim var väl lite småcharmig - men inte alls lika fantastisk som favorit-indigent-filmerna Ten tiny love stories och Tape. (När vi ändå är inne på Garcia, se Nio liv om ni inte redan gjort det!)

--

Det rapporteras från Båstad att på Pepe's i helgen kommer det att finnas pizzor till försäljning för 25 000 kronor. Jag uppmanar härmed alla Båstad-bor att hålla sig inomhus och inte gå ut igen förrän det vankas filmfestival i början av augusti.

--

Jag är lika smart som Alex Schulman. Dvs smartare än 95% av mänskligheten om man ska tro Illustrerad vetenskap.

--

Varning utfärdas förresten för störtlöjliga huliganfilmen Hooligans, och mossiga Hepburn-klassikern Sabrina.

18 kommentarer:

Anonym sa...

Om du gillar Lonesome Jim tappar jag allt förtroende för dig.

Anonym sa...

Det är väl ändå ingen som bryr sig om vad en person tycker som inte tycker om Lonesome Jim.

Forever blowing bubbles sa...

Vad är det för skitsnack om Hooligans?
Klart bättre än Football Factory som jag tror du gav tvåa i Filmkrönikan.

Elca sa...

Meh. Jag brukar ofta hålla med dig men nä, nu tycker jag du är elak mot Hooligans.

bine superkryp sa...

Men ändå... Mmm, Julianne Moore! (Men känner mig inte så säker på att jag ska hyra den...)

Rött och Svart sa...

Hooligans är inte så dålig. Klart sevärd. Fast betydligt sämre än Football Factory (den och I.D. är nog mina favorithuliganfilmer, även om Gary Oldman i The Firm är väldigt bra också).

W

Erik sa...

sexualitetens historia är grym, åtminstone det första bandet. vilken ögonöppnare.

Zoe sa...

den där sexualitetens historia, det är bra grejer det. tack för att du påminde mig om allt jag måste ta itu med. ur an angel.

Daniel sa...

Ohh va glad jag blir av att hittat din blogg =). Du är ju rena rama favoriten. Nu fattas bara att hitta Fredrik Strage, fast han kanske är en såndär anti-bloggare.

Sexualitetens historia är förövrigt en intressant bok men svår att få tag i. Som genusvet.student så läste jag den i kopierad form.

Rött och Svart sa...

Sexualitetens historia är intressant. Använde den när jag skrev min c-uppsats i film för ett gäng år sedan. En annan bok jag kan rekommendera är Foucault and Queer theory av Tamsin Spargo, en liten introduktion till Foucaults inverkan på queerteorin.

W

Ida sa...

Sabrina må vara lite mossig, men kom igen, den gjordes ändå 1954. Och den är charmig. Om inte annat enbart tack vare Audrey!

Men du är förlåten tack vare Ms 45.

Morgan sa...

Jag är smartare än Alex Schulman.

emma sa...

Nio liv! Fan va bra den är. Visade just "Diana" scenen för min kollega igår. Så otroligt bra film.
Fin blogg! /Emma i videobutiken

Emma sa...

Bubbles, Elca & W: Näevetnivad. Jag tyckte verkligen att Hooligans var stendum. Sämre än Football Factory, som jag inte heller gillade men tror att jag kanske skulle kunna omvärdera vid en andra tittning. Har för mig att jag gillade ID och The Firm bättre - även om ingen av dem var någon favorit precis.

Zoe: Så lite så!

Daniel: Tack för komplimangen och välkommen hit! Jag hade inga problem alls med att hitta boken - jag beställde alla tre banden från bokus utan problem.

Rött och svart: Oh, tack snälla för tipset!

Ida: Fast det är ju så mycket som är samtida med sabrina som inte alls känns mossigt! :)

Morgan: Och mig. Det kan man mycket väl tänka sig!

Emma. Vad roligt att du hittat hit! Bästa videotjejen med snyggaste nagellacket! :)

Tatti sa...

Lonesome Jim är ju fin. Buscemi´s nya ska visst vara bra har jag hört.

Ska äntligen se Little Children, har höga förväntningar.

blogjanne sa...

lonesome jim e steve buscemi. har du sett Interview btw? hans nya?:)

Emma sa...

Tatti: Hur känner du dig efter LIttle Children? Överkörd av en ångvält? Det gjorde jag.

Blogjanne: Nix - men jag ser verkligen fram emot att göra det!

Tatti sa...

Ja något överkörd ja, mycket bra film. Har även sett Zodiac, Darling och De Andras liv nyligen, bra allihop.

The Interview ja, ska vara grymt bra sägs det.